Packar BB-väskan

Idag går jag runt och småysslar här hemma. Städar i babyrummet, tvättar bebis-kläder och packar BB-väskan. Jag fick så många tips i inlägget när jag bad om er hjälp så tänkte dela med mig av vad jag har packat ner hittills och tar gärna emot fler tips om ni tycker att jag har glömt något viktigt! Skrev även en lapp och satte på väskan med sånt som inte kan packas redan nu utan det får bli i sista minuten. Kläder till sambon får packas i enskild väska.
 
Min BB-väska innehåller:
  • kläder till mig (mjukisbyxor, amningslinne, vanligt linne, nattlinne, amnings BH, strumpor, tröja)
  • kläder till lillskrutten (två bodys, två byxor, två pyjamaser, mössa och strumpor)
  • napp till lillskrutten
  • babyfilt
  • amningsinlägg
  • amningsnapp
  • hudlotion
  • förlossningsbrev
  • våtservetter (kändes bra att ha även om sjukhuset säkert har det också)
  • läppbalsam
  • borste + två toffsar
Saker att lägga till:
  • kamera + batteri + minneskort (nåde den som glömmer)
  • frukt och godis (snacks i övrigt)
  • tandborste + tandkräm
  • tofflor
  • mobil + laddare
 
 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Ett tips :-) stora trosor då man i ett par dagar går omkring i jätteblöja! Och duschsaker...

Svar: låter trevligt :P
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-06-11 @ 20:00:18
Postat av: Frida

Ja, jag instämmer på att stora mjuka trosor är ett bra alternativ! Sen är ju papper om blodgruppering bra att ta med sig :-), har för mig att de önskar det... Tips är att göra en bra spellista med musik också :-)

Svar: har för mig att det står i journalen? Och den kommer dom väl åt elektroniskt? Får kolla det med barnmorskan i veckan.
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-06-11 @ 20:28:50
Postat av: dorion

tillägg: bindor, en bok, diadem/alt. hårspännen och kanske lite concealer ;)

Svar: jag läser ju inte böcker :P toffsar följer med, kanske lite concealer också om jag orkar bry mig :P
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-06-11 @ 21:22:02
URL: http://www.salongbarock.se/blogg
Postat av: jessicaelvira

tillägg: tvillingsyster ♥

Svar: haha du får nog inte plats i BB-väskan :/
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-06-11 @ 23:09:51
URL: http://jessicaelvira.wordpress.com
Postat av: Lisa

Blöjor. Kanske olika från bb till bb men vi var tvungna att ha både våtservetter och blöjor.

Svar: jasså? har hört att man får blöjor från BB här iaf. Men kanske värt att ha med ändå!
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-06-13 @ 18:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: