Idag firar jag

Idag är en stor dag för mig. Jag var hos min psykolog på förmiddagen. Den 14:e juli föra året skrev jag mitt första inlägg om min förlossningsdepression. Innan det inlägget hade jag gått i nio månader och mått så fruktansvärt dåligt att jag inte ville leva längre. 
 
Idag gick jag ut från min psykolog för (troligen) sista gången. Vi bokade inget nytt möte. Vi lämnar framtiden öppen. Det innebär att jag vann. Jag kom ut ur depressionen. Jag är starkare än innan. Aldrig har jag känt mig så trygg i mig själv och som mamma. Från att få ångest och panik till att känna lugnet flyta runt i kroppen. Det finns ingen känsla som kan förklara hur jag känner idag. Jag vill bara skrika rakt ut i glädje.
 
Efter en lång och krokig väg fullt med taggar och gropar så står jag här idag. Med båda fötterna på jorden. Med min sambo vid min sida, som aldrig lämnat den trots våra motgångar. Med min son i min famn som älskar mig villkorslöst trots alla nätter jag skrek och svor åt honom. Vi står här. Tillsammans. Tack vare dem vid min sida, min familj och alla mina vänner som funnits för mig när jag själv ville ge upp, står vi här. Starkare än någonsin. Det är värt att fira.
 
Och tack till Karin Lindén på Lönnbackafotograferna som fångade min resa på bild. 
 
Foto: Karin Lindén
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej. Jag har också skrivit ett inlägg om min förlossningsdepression och jag har haft svårt att hitta hjälp. Jag önskar verkligen att jag hittade en bra psykolog, hur gick du tillväga? Starkt att du tog dig ur. Vilken befrielse.

Svar: Hej, jag vände mig till BVC och fick remiss till en psykolog som jag gått till under ett år. På vilket sätt känns det inte bra med den du går till? Har du pratat med BVC om det? Jag har en grupp på Facebook som heter "prata om det - förlossningsdepression" den är öppen för alla. Välkommen att vara med och prata med andra, få hjälp och stöd om du vill ❤️ kram!
MissJeni - mamma till Lucas ♥

2015-05-07 @ 17:52:01
URL: http://www.sbrage.se
Postat av: Mia

Vad underbart att höra!
Åt du ssri eller endast psykologsamtal? Kbt eller annan terapi?
Kram från nyfiken :)

Svar: Jag gick enbart på psykologsamtal, en gång i veckan under ett halvår, sedan varannan vecka under några månader och sista gångerna var det en gång i månaden. Vi pratade om medicin och kbt men jag ville vänta så länge det gick. Och det gick bra :)
MissJeni - mamma till Lucas ♥

2015-05-17 @ 23:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: