Jag är så tacksam över att vara mamma

Häromdagen skrev Linda Blom, som förutom att driva en stor blogg, även är en fantastisk männsika som jag kan kalla min vän, om deras tuffa resa innan dom blev föräldrar till underbara Selma. Det är inte givet att man får barn. Det är aldrig glasklart eller enkelt. För många är det svårt. Det tar tid. I vissa fall funkar det inte alls. Jag blir alltid så otroligt ställd när någon frågar en annan människa "är det inte dags för er att skaffa barn snart?" Frågan ger mig ont i magen och jag skäms nästan när jag hör den. För man vet aldrig om dom faktiskt redan försöker, har försökt i flera år men inte lyckats. En känslig fråga som kan väcka otroligt starka känslor. 
 
Jag är så tacksam över att jag är mamma till Lucas. Över att jag kunde bli mamma. Jag är tacksam för att det gick snabbare än vi kunde tänka oss och att graviditeten var i princip smärtfri. För oss var det enkelt. För andra är det inte det. När jag tänker på Linda och hennes mod att prata om det öppet så tänker jag även på alla andra som kämpar för att få barn. Som kanske aldrig får uppleva att vara mamma. 
 
Jag får uppleva det. Även om jag hindras av min depression just nu att kunna njuta fullt ut så får jag uppleva att vara mamma. Och det kommer jag alltid att vara evigt tacksam för. Det känns inte rätt att det finns par där ute som kämpar och längtar efter en bebis och här sitter jag med en underbar son som jag skriker och svär åt så fort monstret hugger tag i mig. Men jag kommer inte vara sjuk för alltid. Jag kommer bli frisk. Nu jävlar ska jag bli frisk.
 
 


Kommentarer
Postat av: Evelina

Åh vad jag hatade den frågan!! När kommer nummer 2 då? Till slut blev jag så arg så några fick svaren "det är inte så jävla lätt!!" Då slutade folk tjata.. Glad att jag har min extremt trotsiga Sofia ❤️

2014-09-01 @ 17:37:26
URL: http://evelinalinnea.blogg.se
Postat av: Maria - mamma och gravid ♥

jag känner samma! vet så många som kämpat och jag fick länge frågan "när ska liam få bli storebror" när jag varit med om missfall. det är inte kul.

sv; ja det borde vi kunna fixa :) vore kul!

Svar: Nej det förstår jag. Och snart kommer ni få träffa ert lilla mirakel och Liam blir storebror :D Vilken lycka!
MissJeni - mamma till Lucas ♥

2014-09-02 @ 21:33:05
URL: http://fashionstars.blogg.se
Postat av: Linda - mamma till Selma

Fantastiska underbara betydelsefulla du! Du är så fin! Blev tårögd av detta inlägg <3

Svar: <3
MissJeni - mamma till Lucas ♥

2014-09-06 @ 21:08:08
URL: http://lindablom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: