Tillsammans gör vi skillnad

Vilken otrolig respons mitt inlägg om förlossningsdepression fick. Aldrig någonsin hade jag kunnat tänka mig att över 7000 skulle läsa det, på två dagar. Nästan 100 stycken har delat det på facebook. Det är lite svårt att ta in. Alla kommentarer jag fått, i bloggen, på instagram, på facebook, som sms, alla har varit positiva och peppande. Inte en enda har lämnat något negativt. Och det var det jag var beredd på. Jag var beredd på det värsta, fördomar. Att ingen skulle vilja förstå, eller att jag skulle få höra att jag överdrev. Ni visade hur fel jag hade. 
 
Ni visade hur rätt det var att dela med mig av min erfarenhet. Av något som ingen pratar högt om. Och framför allt visade ni mig att tillsammans gör vi skillnad. På riktigt. Flera av kommentarerna har varit från människor som inte vågat prata om hur dem faktiskt mår. Som inte har vetat om att dem inte mår bra och som nu kommer be om hjälp. Det var det jag ville. Med er hjälp kunde vi uppnå det. 
 
Fortsätt prata om det. Högt så att fler hör! Och jag svarar gärna på frågor. 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: