Lucas 1-årskalas

Jag började planera Lucas 1-årskalas två månader innan han fyllde år (han fyllde 5:e juli och kalaset hade vi förra helgen). Då gjorde jag inbjudningarna och bestämde färgtema och hur jag ville att allt skulle se ut. Jag hade stora planer på ett perfekt kalas till vår lilla kille. När vi har haft ett tufft år ville jag ge honom det bästa kalaset han kunde få. Planerna stannade dock av. Jag orkade inte helt enkelt. Det blev lite sista minuten köp till dukningen och dekorationer men inte alls i den omfattning jag ville att det skulle bli. Energin fanns inte. Och jag kände mig som en dålig mamma som inte ens orkade baka tårta till honom (TACK Ida för hjälpen med tårtan).
 
Men vi spenderade dagen med våra nära och kära och Lucas fick så otroligt fina presenter så jag fick bita mig i läppen flera gånger för att inte börja gråta. Han var så nöjd och lekte med alla gäster och somnade gott för natten sen. Det behöver inte vara pompa och ståt för att få det perfekta kalaset. Det räcker med kärlek. Och det fick han tusen gånger om. Tack alla som var med och firade Lucas och tack till Lucas farmor och farfar som skickade presenter till honom.
 
 


Kommentarer
Postat av: dorion

ser ut som perfekta kalaset tkr jag! du får inte sätta sån press på dig i onödan, lucas behöver bara kärlek, resten är ju bara en bonus :)

2014-07-20 @ 19:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: