Välkommen vecka 38

Barnet: 
I den här veckan väger barnet runt 3200gram och är omkring 49cm långt. De allra flesta barn ligger med huvudet nedåt nu. När barnets huvud har ställt in sig brukar det bli lättare för den blivande mamman att andas och äta igen eftersom det blir lite mer plats upptill i magen. Allt fler känner förvärkar.
 
Barnet ökar snabbt i vikt och alla organ är färdigbildade. Nu har det mesta av den duniga kroppsbehåring som kallas lanugo och som din bebis haft sedan 26 veckor försvunnit, likaså det mesta av fosterfettet. 
 
Egna tankar om förgående vecka:
Dagarna rullar på i vanlig ordning. Jag tänker såklart mer och mer på förlossningen med blandade känslor. Jag sover fortfarande dåligt då det inte riktigt går att ligga bekvämt åt något håll. I övrigt är det samma som sist jag skrev, lite ont i rygg, lite ont i bäckenbenet ibland. Jag blir trött snabbare och vilar oftare med gott samvete.
 
Men jag har haft en himla bra graviditet och nu är det inte långt kvar så alla småsaker känns som bagateller. Nu ser vi fram emot att få träffa lillskrutten!
 
 


Kommentarer
Postat av: Frida

åhh det börjar närma sig!! :D Så spännande.

Svar: ja verkligen :D
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-06-11 @ 11:42:00
URL: http://blogg.fotografia.se
Postat av: Silvia

Fin blogg.
Kika in på min :D

2013-06-12 @ 15:18:51
URL: http://www.nattstad.se/SilviaS
Postat av: Jennica Björk

så fin mage :) det börjar närma sig!!

Svar: tack :) ja nu är det inte långt kvar :)
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-06-14 @ 00:52:24
URL: http://mammajennica.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: