Välkommen vecka 37

Barnet:
Nu betraktas barnet som fullgånget, det vill säga att det är färdigt att födas mellan vecka 37 och 42. Det väger ungefär 3 kilo och är cirka 48cm långt. De allra flesta barn fixerar sig under sista delen av graviditeten, inte ovanligt från vecka 37. Karaktären på fosterrörelserna ändras, dock ej frekvensen. Du ska känna liv i magen varje dag. Barnet lägger fortfarande på sig ungefär 28 gram om dagen. Vid den här tiden kan du eventuellt känna att bebisen rör sig nedåt och trycket i den nedre buken ökar. 
 
Egna tankar om förgående vecka:
Jag tycker själv att jag redan förra veckan kände att rörelserna från lillskrutten ändrat karatär, det är fortfarande livat, men på ett annat sätt. Trycket nedåt har ökat betydligt och sprang jag på toa ofta tidigare så bor jag på toan nu. Jag sover dåligt och får kliva upp minst fyra gånger på nätterna för att gå på toa. Ligger inte skönt hur jag än vrider och vänder mig. Men jag har börjat lära mig det här med att sova middag nu. Så tröttheten är inte alltför påtaglig.
 
Fötterna börjar protestera, likaså kroppen mot sommarvärmen som vi har fått. Det känns att det är slutspurten nu då bara på förra veckan har det mesta blivit dubbelt så jobbigt. Lillskrutten är välkommen näääär som helst nu. 
 
Men även om det är tungt och varmt så ska jag inte klaga allt för mycket. Jag har haft en väldigt bra graviditet utan foglossning eller andra större besvär och jag har hållt mig frisk hela tiden. 
 


Kommentarer
Postat av: jessicaelvira

♥ ♥ ♥

2013-06-04 @ 13:36:59
URL: http://jessicaelvira.wordpress.com
Postat av: dorion

spännande! undra när lillen kommer... ^^ kram på er!

2013-06-06 @ 20:59:31
URL: http://www.salongbarock.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: