En bulle i ugnen

Medans lillskrutten gräddas för fullt i magen så blir jag mer och mer rastlös. Ni som hängt med här inne ett tag har sett att jag bakar allt oftare. Idag gav jag och sambo oss in på att baka kanelbullar för att ha något att göra. Baka brukar stå högt på listan när jag blir rastlös. Och det är ju alltid kul att göra något nytt. Ja, för er som känner mig så vet ni att jag inte brukar stå i köket direkt ofta. Så att baka har liksom blivit något som kommit med graviditeten. Så det betyder att det finns en första bakning för ganska mycket.
 
Dessa bullar tog två timmar att göra ungefär (en timmes jäsning) men goda blev dom! Det var tänkt att ha i frysen när vi får besök sen när lillskrutten kommer till oss. Men. Risken finns att vi kommer nog får göra några fler inom kort. Dom blev goda.
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Frida

Åh så gott! Perfekt att få en sån sak som man gärna gör som gravid! :)

Svar: ja, nackdelen är väl att man äter väldigt mycket mer också ;)
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-06-18 @ 17:48:28
URL: http://blogg.fotografia.se
Postat av: jessicaelvira

Jag har också börjat gilla att baka nu! Dock utan graviditet, kanske är det åldern? ;)

Svar: haha kan va ;)
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-06-18 @ 18:42:08
URL: http://jessicaelvira.wordpress.com
Postat av: Frida

Åh, vad gott med bullar det var längesedan man bakade, kanske man skulle ta och sätta en deg en dag!

Svar: gör det :D
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-06-18 @ 21:05:36
URL: http://tittinz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: