Välkommen vecka 21 ♥

Igår gick jag in i vecka 21 med lillskrutten, men det var för mörkt när jag kom hem för att ta en bild då, så den kommer idag istället.
 
Barnet: Ditt barn är ca 16-24cm långt mellan huvud och stjärt och väger cirka 420 gram. Barnet rör sig mycket fritt i fostervätskan och du kan känna sparkar långt upp i magen och ändå nere vid blygdbenet. Sinnesorganen utvecklas i rask takt och smaklökarna är färdiga.
 
Nu kan bebisen höra vad du säger eller sjunger, den kan även reagera på ljus. Bebisen sväljer mer denna vecka vilket är bra träning för matsmältningssystemet. 
 
Egna tankar: Nu börjar magen växa betydligt mer och det ser nu verkligen ut som en gravidmage och inte en "tjockismage". Jag är inte lika trött längre men känner även att jag inte orkar hålla igång lika länge som förut. Det har varit mycket resande hit och dit nu senaste två veckorna och jag är helt slut på kvällarna. Har även börjat få krampliknande smärta precis under magen när jag går för länge. Lite vila emellanåt så går det över snabbt.
 
Jag har även börjat känna mer och mer rörelser och det är såklart efterlängtat, jag väntar fortfarande spänt på den första ordentliga sparken och hopaps det inte dröjjer allt för länge innan även sambon kan känna något. Men då jag har moderkakan i framvägg så kan det tydligen dröjja lite.
 
Återkommande kommentar från omgivningen: Har du fått några cravings än?
 
(bild vecka 20+1)


Kommentarer
Postat av: Fialotten

Hihi, Lillskrutten och lilla skrutten kallade jag min bebismage också! Fin mage!

2013-02-14 @ 08:13:29
URL: http://airyfairy.blogg.se
Postat av: jessicaelvira

Du har väl cravings på allt nu?! :D ♥

Svar: haha ja kanske :P
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-02-16 @ 12:58:46
URL: http://jessicaelvira.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: