Välkommen vecka 16

Barnet: Ditt barn är 108-116mm långt mellan huvud och stjärt och väger ca 100g. Armar och ben är färdigutbildade och alla lederna fungerar. Barnet kan nu koordinera sina rörelser då nervsystemet fungerar och musklerna svarar på hjärnans signaler. Det är fullt med aktivitet i livmodern, fostret rullar runt, sparkar och gör volter. Ännu kan det vara svårt att känna rörelser då fostervattnet fungerar som en ljud- och stötdämpare. Bebisen kan svälja och suga på tummen.
 
Egna reflektioner: Det börjar synas en liten mage men jag själv känner mig mest tjock. Sitter i huvudet kan jag tänka mig. Det har inte riktigt kommit in att det växer en bebis i magen. Humöret är inte att leka med. Stressar upp mig på två sekunder och tvärvänder från deppig till förbannad och sen orolig och gråtfärdig. Känns som att minsta lilla sak blir världens största. Sjukt frustrerande då jag inte riktigt känner igen mig själv. Men det är skönt att man kan skylla på hormonerna. Jag har inte mått illa i alla fall så jag får tänka positivt! Sambon ställer upp och hjälper till med minsta lilla jag ber om. Han är min stöttepelare mitt i berg- och dalbanan.
 
Bokade även tid för ultraljud idag så nu har vi det att se fram emot. Kan inte tiden bara gå lite snabbare?
 


Kommentarer
Postat av: Emma

Stort grattis till er Jennsan! <3

Svar: Tack sötemma!
MissJeni

2012-12-28 @ 23:20:46
Postat av: Monica-Gravid med nr 1

Härligt :)
Du kommer tycka tiden går jättefort sen! Jag tyckte tiden sniglade sig fram men efter rutinultraljudet så har det gått sååå himla fort!

Svar: Du har säkert rätt :)
MissJeni

2012-12-29 @ 10:14:04
URL: http://mookpersson.blogg.se
Postat av: jessicaelvira

Fina du! Bra att du skriver om utvecklingen för barnet också, kul att följa för moster! ♥

2012-12-29 @ 12:06:46
URL: http://jessicaelvira.wordpress.com
Postat av: Mia

Såå härligt.. Jag älskade att vara gravid.. Mys nu ordentligt av graviditeten (ja om du inte mår illa förstås, då är det inte lätt att njuta )

Kran Mia

2012-12-29 @ 16:28:01
URL: http://nattmia.blogspot.com
Postat av: Mia

jaha, där läste jag ju inte allt :/
När magen gått från att se ut som man gått upp i vikt till det syns att det är en gravidmage, då kan du nog ta in bättre..
Kram igen =)

2012-12-29 @ 16:29:32
URL: http://nattmia.blogspot.com
Postat av: Anonym

Åh vad det är spännande bästises. Jag längtar så!!! Puss kram och massa kärlek!!

2012-12-31 @ 09:20:16
Postat av: viktoria M

Finmagen :) <3 All lycka från mig!

Svar: hihi taaack :D
MissJeni

2013-01-02 @ 12:17:07
URL: http://viktoriam.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: