Gran Canaria Del II

Torsdag den 8:e september var det helgdag på hela ön, så det mesta hade stängt. Men vi passade på att boka in två upplevelser som apollo anordnar. Den första gick av stapeln dagen efter, 9:e september och var en båttur på ca 5 timmar. För min egen del var det inget speciellt. Det var skönt att komma ut på havet och slappa lite, lunchen var kanon. Men det var enda dagen som solen gömde sig under molnen och jag själv var inte på topp. Men de andra badade och åkte runt i grottorna medans jag drack öl och vilade på däck. Jag klagade inte.
Vår kapten för dagen till höger, grottor till vänster, det var liknande som man fick åka in i med gummibåt om man ville. Men som sagt, jag själv låg på däck hela tiden och mådde gott.


Det var i den här viken som vi stannade till i ungefär två timmar, där det bjöds på bad, snorkling, lunch och dryck. Jag var nog mest faschinerad över bergen, då dem uppstod efter ett antal vulkanuppbrott och nästan hela berget har varit under havsytan för många år sen. Ganska häftigt, eller hur?

När vi kom tillbaka blev det slappa vid poolen en sväng innan magarna började skrika efter mat. Vi hamnade på en restaurang där dem pratade svenska och tre rätters gick för 80kr. Vi var inte svårflörtade då! Hotellet vi bodde på låg precis mittemot ett mindre köpcenter, så vi hängde där en hel del, dels för att äta och dels för att spela lufthockey (jag ägde)!


Kommentarer
Postat av: pia

Men jennie nu tror jag det slagit slint i hjärnan. Grottorna är till vänster och kaptenen till höger hihi

2011-09-21 @ 20:01:03
Postat av: Sofia

Ser härligt ut :)

2011-09-21 @ 20:41:30
URL: http://sthlmsfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: