En dag med fotografer, på fotografiska

I måndags klev jag upp sådär skrämmande tidigt. Mitt i natten om du frågar mig. Eller om du frågar min fästman; lite tidigare än vanligt. 04:45 stod jag i alla fall i duschen för att piggna till. Därefter väntade en biltur tillsammans med Sanna, Volker, Kjell och hans praktikant Emma mot Stockholm. Stockholmstrafiken i rusningstid. Say no more.

Målet var fotografiska och vi kom fram. Lite senare än alla andra. Men ändå. EssenceVitae hade bokat ett rum på fotografiska för att ha en konferens för alla som är med som fotografer i projektet. Samtidigt en chans att lära känna varandra lite mer än de konversationer man har genom en dator. Många kändes det som om jag hade känt länge, fast det var första gången vi sågs.

Jag fann Malin ganska snabbt. Norrlänningar som vi är delar vi samma humor och kom lätt överens direkt. Tyvärr tog jag inga bilder under själva konferensen. Men efteråt gick kameran varm. Synd bara att mer än hälften hade åkt hem vid det laget. Nåväl, vi ses igen vänner!


Herren till vänster är ingen mindre än Benny Ottosson, min stora idol, inspirationskälla och Sveriges absolut bästa fotograf i mitt tycke. Sen att han har ett otroligt stort hjärta gör ju inte saken värre.

Lite mingel i cafeterian efter konferensen, ett gäng härliga fotografer!

Och så har vi sötaste Malin. Som jag delade större delen av dagen och kvällen med! Det var hon, jag och Benny som avslutade dagen med mat och några öl i Hammarbyhöjden på en restaurang tills vi blev ombedda att gå därifrån då dom faktiskt ville stänga nångång. Ops.

Innan vi gick från fotografiska var vi såklart tvugna att kolla in utställningen också. Jag, Malin och Matilda strosade runt där en sväng. Fantastiska bilder.

Och till er som säger att fotografer är konkurrenter. Ni anar inte hur fel ni har. Jag har dom bästa kollegorna! ♥


Kommentarer
Postat av: Niklas Wikman

Ni ser ut att ha haft en härlig dag och kväll!

Synd att du missade middagen i lördags.

2011-11-25 @ 11:54:09
URL: http://photosthlm.se/
Postat av: Fotograf MissJeni

Niklas: Ja det var trist att jag missade den, men jag satsar på att kunna komma till photoevent :)

2011-11-25 @ 11:57:09
URL: http://jeni.blogg.se/
Postat av: Sofia (fotografy.blogg.se)

Hoppas du får en jättetrevlig fredagskväll! :D

2011-11-25 @ 17:09:26
URL: http://fotografy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: