So what if it rains, I run with a smile anyway

Igår fick jag följa med Johanna och Jocke när dem lovade att älska varandra tills döden skiljer dem åt. Molnen låg tjocka över oss, men solen kämpade på bra och visade sig de första tjugo minuterna under fotograferingen. När vi hamnade under ett par trädkronor så började regnet sakta men säkert falla. Tack vare träkronorna som låg tätt över oss var vi torra. Men när regnet ökade i mängd och hastighet kunde inte ens träkronorna rädda oss och vi tog till flykten och sprang till kyrkan. Jag insåg ganska snabbt ironin i det hela och såg bilden framför mig när Jocke sprang om mig och Johanna kom tätt bakom, jag vara bara tvungen att fånga henne i farten. Så jag vände mig om och knäppte av en bild, och vilken bild. Jag älskar den, tusen gånger om.
Foto: Bröllopsfotograf, Fotograf MissJeni - Sundsvall (Jag)
Bild: Johanna på sin bröllopsdag, 110716, Attmars kyrka

Trots regnet, trots att hon sprang i klackar, trots att hon hade släpet på sin klänning som skydd mot hår och smink så log hon det största leendet jag sett. Det kvittar liksom vad som än händer på sin bröllopsdag, hon var lycklig rakt igenom, för hon fick sin Jocke.


Kommentarer
Postat av: Jen Fotografi - Fotograf i Västervik

Aaaw, jättehärlig bild! (och text!)

2011-07-18 @ 15:35:44
URL: http://jenfotografi.blogg.se/
Postat av: Sica

Men guuuud vilken vacker bild! :D Så himla underbar på alla sätt, gud vad bra att du knäppte av bilden! Fångade lyckan på bästa sätt!

2011-07-18 @ 19:40:03
URL: http://sicastyle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: