Alla kan göra skillnad.

Jag har alltid trott på människan. På godhet och på kämparglöd. Alla kan, bara man vill. Och alla kan göra skillnad här i världen. Milla 9 år räddar barn i afrika genom att sälja bullar. Hon engagerar andra barn över hela landet att göra samma sak. 9 år gammal.

Emma tog sig tillbaka efter en brutal misshandel. Att bli så svårt misshandlad och sedan kliva upp på scen med det största leendet och säga "jag känner mig otroligt stark". Hon är en riktig kämpe. Julia och Hanna som stöttar unga vuxna som drabbats av cancer dygnet runt, och deras anhöriga. När Julia själv gått igenom något liknande. Julia är även fotograf och det var så jag fick höra talas om henne. När jag sedan upptäckte hennes organisation ung cancer så förstår man vilken otrolig kvinna hon är. Hon ger allt och hon kommer aldrig ge sig.

Björnligan som räddar sin kompis från att dödas av en björn, Lisbeth som stoppar ett knivbråk medans tiotal andra människor tittar på utan att göra något. Hur kan man bara se på när två människor gör allt för att döda en annan mitt framför ögonen på en? Lisbeth, vilken hjälte. Dallas som viger sitt liv åt ungdomar. Hjälper, stöttar och vägleder. En riktig förebild.

Jag. Är. Mållös.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: