Inspirera inte kopiera

Jag har inga fotograferingar i helgen, den ska jag tillbringa med min rocker. Men nästa helg väntar en parfotografering och jag vill att den ska bli något utöver det vanliga. Jag vill alltid tänka i nya banor och få fram något nytt, något bättre i varje bild jag tar och utveckla mitt bildtänk hela tiden. Detta gör jag med hjälp av andra fotografer, andra bilder, andra former av konst och miljön jag är i.

  

Foton: Jag
Bilder: Matilda och Linus parfotografering, Sundsvall, 100131



Det finns några fotografer i Sverige som inspirerar mig. Men jag söker mig ofta utomlands för att finna något nytt. Att titta på andra fotografer för inspiration är väldigt nyttigt, så länge man gör något eget av det och inte kopierar någon annans verk. Gränsen är fin mellan inspiration och kopiering. Men det jag ville få fram av det här inlägget är att Jenny Sun, som jag tidigare har skrivit om, är en helt underbart duktig fotograf. Jag går ofta in på hennes blogg för att bli inspirerad och inför min parfotografering nästa helg kommer det ge mig nya idéer att bygga vidare på och göra mitt eget av det. Kika in på hennes blogg ni med! 


Kommentarer
Postat av: Viktoria M

sv: Har hon ? Den är skitsnygg!! Har du en tvilling? :O

2010-02-17 @ 19:33:47
URL: http://viktoriamo.blogg.se/
Postat av: Sandra

Härlig blogg :D

2010-02-24 @ 23:46:14
URL: http://saandraj.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: