medges ej

Kvällen har varit lugn, jag har suttit framför tv:n och kikat på diverse program som stod på tablån. Inför dirty sexy money kände jag att jag ville ha något tilltugg och poppade lite popcorn. Men på något underligt och mystiskt sätt så lyckades jag bränna halva påsen och istället för att sortera ut det fåtal som kom undan brännskador så slängde jag allt, vädrade ur lukten och stegade ner till Ica för att köpa ostbågar. Lite frukt och smör slank ner i korgen också. Väl i kassan drog jag fram visa kortet lite nonchalant och drog det genom läsaren. "Medges ej" blinkade i rutan. Vadå medges ej? Även efter det andra försöket kom samma text upp. "medges ej" och den uttråkade kassörskan frågade lite tyst om jag hade några pengar på kortet. "Eh ja, det är klart. Jag kollade nyss" svarade jag lite tveksamt. För visst hade jag pengar, i alla fall igår hade jag det. Men man blir ju osäker när man är en fattig student och pengar bara lyckas försvinna helt plötsligt utan förvarning. Så jag fick gå till bankomaten och givetvis fanns det en hundring på kontot som jag trodde. Men det är såna där tillfällen jag alltid haft mardrömmar om. Att man står i kassan och inte har tillräckligt med pengar på kortet. Lyckligtvis var det inte min tur för det idag. Men jag tar det som en varning i alla fall.


foto: Jag


Nu ska jag gå och tvätta bort spacklet i ansiktet och borsta tänderna. Snart blir det läggdags.  Det är en dag imorgon också och nog för att jag får en sovmorgon då också. Men ja, jag älskar ju att sova.


Kommentarer
Postat av: Janika

hej bästises. jag har en liten fråga till dig. som du vet så jobbar jag ju med vattengrejs och varje kund som vi säljer till ska få en pärm med massa info och så (orkar inte förklara :) ) min fråga till dig är, eftersom du är så otroligt duktig på att foto, funderade jag på om du kanske kunde fixa en bra vattenbild som vi kunde ha som framsida på pärmen =) typ vattendroppar lr vatten som kommer ur kran eller något som har med det att göra.. det skulle vara jättesnällt?

2008-05-16 @ 08:12:41
URL: http://ahooooo.blogg.se/
Postat av: Erik Keding

Popcorn är gott, men jag måste lite skamset erkänna att jag är proffs på att bränna dom.. alltid..

2008-05-16 @ 08:34:41
URL: http://theartist.blogg.se/
Postat av: jani

väldigt snart.. om det går som planerat (vilket vi får reda på om en vecka) så får vi den helgen vecka 26 =)

2008-05-16 @ 08:43:08
URL: http://ahooooo.blogg.se/
Postat av: Siss

Åh vad pinsamt, mitt kort har också börjat strula. Flera gånger har det varit oläsligt när jag drar det och så står man där ochs käms och drar igen och igen sen säger apparaten: "ge kort till kassörska". Åh, pinsamt! Pengarna fanns ju där, men jag kunde bara inte dra det rätt eller nått? Måste nog byta ut det, eller bara gå med kontanter hädanefter :P

2008-05-16 @ 09:00:45
URL: http://sicastyle.blogg.se/
Postat av: Miilo

Vilken snygg bild. Har alltid varit förundrar över hur man kan få till så bra droppbilder, men jag antar att jag borde skaffa en bättre kamera.

2008-05-17 @ 15:00:42
URL: http://linneaterese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: