Koffein i té?

Efter mitt fina inlägg om kaffe eller té så fick jag denna kommentaren:

Postat av:

För att upplysa dig om en sak. Det är koffein även i te. Dock inte de där nyttiga "red-tea" "white-tea" osv.

2008-jan-14 @ 00:40

Då jag aldrig hört talas om att det ska vara koffien även i té tog jag upp jakten. Och nej, det finns inget koffien i té. Ämnet heter tein.
Det förklarar varför man inte blir beroende. För det skulle man ju blivit annars.

Då har vi klarat ut det :P

En liten paus i pluggandet måste man unna sig. Dock ingen lång, böckerna kallar.

Vad gör du idag?


Kommentarer
Postat av: Adam

jo, koffein finns visst i the. fast ett annart ord för koffein är "tein". i svart the finns det mer koffein.

2008-01-16 @ 12:25:29
Postat av: Maria

ja jag tänkte väll att det inte finns koffein i té :)

2008-01-16 @ 13:34:33
URL: http://fashionstars.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: