free bus


Idag orkade jag bara inte med något alls. Jag vaknade och slet mig ur sängen för att klä på mig och se något sådär anständig ut för att sedan lägga mig och snooza 20 minuter till. Jag kände mig helt omotiverad när jag äntligen fick på mig ytterkläderna och gick ut genom dörren för att ta mig den långa biten till skolan (25 minuters promenad) idag var det kallt också, mätaren på termometern visade knappt 2 grader.

Väl i skolan så saknades två av våra gruppmedlemmar. Så vi kunde inte få så mycket gjort ändå.
Då blir jag bra less, när jag bor längst bort och får anstränga mig mest. (Ja det är synd om mig)
Så vi slutade väl rätt så tidigt i alla fall, traskade ner till stan med Zeema och tog en fika och satte mig sedan på bussen hem och skulle så vänligt betala. Men neeeeeej, här tas det inte emot pengar idag inte!

"Vi hanterar inga pengar idag"
Nehe..... kort då? (förvånad drar jag försiktigt fram visa-kortet så hederlig som man är)
Men nä, inte det heller.
"du får åka med ändå"
"Va, eh, jaha, utan någonting? jaha, tack...."
Så sitter jag tyst och funderar hela vägen hem på att jag får åka gratis buss.

har du fått åka gratis någon gång?


Kommentarer
Postat av: Eva

ja nån gång då och då. men bäst var endå när jag fick åka gratis uppsala-stockholm (kostar 54 kr) hade bara nåra enkronor och såg ledsen ut :P

2007-10-31 @ 17:42:24
URL: http://prinsessavonluthagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: