ehh, I'll take it back



Det där med att jag ville ha några plagg från cavalli... jag tar tillbaka det efter att ha sett hysterin.
Detta med utdrag från en annons på blocket.se


"
Pris: 1500
Cocktailklänningen är i storlek 36 och syns många gånger som favoritplagg bland kampanjbilderna i Roberto Cavallis nya HM-kollektion. Den är tillverkad i 100 % silke och finns enbart i enstaka exemplar!
Fick slåss hårt för att få tag i den. Fin passform och knytbar där bak.
Klänningen är orginal, helt oanvänd och lapparna sitter kvar. Kvitto och läcker Cavallipåse medföljer."

Okej, för det första: "Fick slåss hårt för den!" Vafan, redan där blir jag less. Om hon nu slogs så mycket för att få den, varför då sälja??? För det andra så är priset för dyrt, hon vill ha 1500 kr för en klänning som kostar 798 kr.
Och slutligen: en "läcker cavallipåse" medföljer. ÅH TACK! Precis vad jag alltid velat ha!

Are you fucking kiddin me???

Är det inte meningen att mode ska handla om kläder och inte besatthet? Eller har jag helt fel?

Nej tack. Då köper jag hellre en klänning från H&M:s orginala kollektioner, som jag kan bära med gott samvete för vad den är och inte vilket märke den har.


Kommentarer
Postat av: Siss

Åh vad roligt att du iaf tänkte tanken ! hihi :P Vilka plagg var det du ville ha??? Nyfiken i en STRUT! Men jo siss, mode och besatthet går hand i hand ;)

2007-11-08 @ 18:50:59
URL: http://sicastyle.blogg.se
Postat av: Victoria

håller med. det är en sån töntig hysteri har ju varit så alla gånger nu (tänker stella mccartney och viktor & rolf). ändå verkar ingen ha på sig kläderna efteråt...varför kämpa så hårt för något och sen inte använda det. känns larvigt och lite små-patetiskt. håller mig också till det ordinarie sortimentet! :)

2007-11-08 @ 19:03:53
URL: http://victoria.blogg.se
Postat av: Bästises

hahaha fan va söt du bästis!
men jag håller med dig! Här i västerås köade det över 100 per för att komma in först :P
men jag menar om jag går in idag så är ju inte kläderna slut, elelr hur?! haha ajg tycker iaf att du är sötast! puss

2007-11-09 @ 11:32:29
URL: http://siktarhogt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: