2 för 1


Emanuel kom hem till mig en stund och vi åkte nästan direkt för att köpa något mumsigt att äta på.
Det brukar oftast bli choklad eftersom att jag behöver stilla mitt behov.
Så måste jag ju ha en aladdin ask, eftersom det är tradition. Så jag tog en och stegade nöjd till kassan.
Där får jag en fråga från kassörskan som sitter där:

hon: "Du vet väl att vi har ett erbjudande för dom där nu?!" (pekar på min aladdin ask)
jag: "Jo, men det gällde väl bara dom med ica-kort?" (hade sett erbjudandet och blivit lycklig och sedan sett även texten: "gäller endast kortmedlemmar)
hon: "Jaha, men jag kan fixa det åt dig ändå, du kan ta det här kortet så kan du gå och hämta en till..." (Hon tar upp ett tillfälligt kort och drar av rabatten på det)
jag: Jaha, fan va schysst!

Så gick jag hem med två askar istället för en, men till priset av en! Dubbelnöjd alltså! :D


image121image123

Nu har Emanuel åkt och jobbat och jag ska se fråga Olle, sen gå och sova.
Blir väl lagom.


Kommentarer
Postat av: anna

mmm aladdin!

ja susankaraktären kanske fick lite väl smalt huvud..å andra sidan tycker jag att hon är benig och lite hästlik..hehe

kram

2007-12-06 @ 01:29:43
URL: http://pyttis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: