The end of the weekend

Fredagen blev hyffsad lugn med tanke på att jag var sjukling. Jag följde med mamma till Norrköping och plockade upp syrran och styrde tillbaka mot hallsta. Emanuel kom en halvtimme efter att vi kommit innanför dörren, även Maja kom med sina hundar och lilla Elisa. Huset fylldes snabbt upp av diverse familjemedlemmar.  Sen skjutsade vi jessica på förfest och stannade kvar ett tag och var lite sociala. Men dessvärre orkade jag inte göra så mycket förutom att se hängig ut och möjligen smitta några av folket som var där. Sängen kom hyffsat tidigt, var i alla fall hemma runt 10 igen.

Dopet gick smärtfritt fram, jag kunde läsa min dikt och jag slapp snora ner kyrkan, vilken tur. Lite tårta på det och socialtid med familj, vänner och präst så åkte vi hem sen. Kvällen blev sjukt slö. Det hjälpte inte att dra i sig något glas vin och lite sprit, kroppen ville ändå sova.

Söndag blev också lugn, huset tömdes på människor och jag och Emanuel blev ensam kvar. Jag gjorde lite kassler och ris som förvånansvärt blev ätbart. Jag kanske är rätt så bra på det här med mat ändå. Bara jag vill. Så igår var vi hem till pappa en sväng i v-ås. Jag fick spöa Emanuel i schack. yäää!

Idag åkte Emanuel hem, men vi har bestämt att åka till Stockholm på fredag och bara vara! Det var faktiskt Emanuels idé också.  Hotell, shopping och gröna lund står på schemat :) Mys!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: