En perfekt typiskt söndag

Vaknar upp och inser att en städning efter gårdagens fest vore inte helt dumt. men först lär jag piggna till och äta något så magen blir nöjd och orkar med städningen. Festen igår då, ja, vad ska man säga. Var ju kul i alla fall ett tag innan jag tröttnade på att låssas vara glad så då flydde jag fältet.

Det är precis som en perfekt typiskt söndag ska vara förutom att det är första advent idag och det troligen var sista gången jag såg en vän. Det är trist när någon man bryr sig om och vet att den bryr sig tillbaka flyttar långt bort. Det är svårt att se allt flyta emellan fingrarna på en och inte kunna göra något åt det.

"vem kan segla förutan vind, vem kan ro utan åror, vem kan skiljas från vännen sin, utan att fälla tårar

Jag kan segla förutan vind, jag kan ro utan åror, men ej skiljas från vännen min utan att fälla tårar!"

Jag drar nog till Norrköping i veckan, orkar inte med hallsta, det är inte ens värt att stanna här längre.
Hade jag inte haft min egna favorit så hade jag nog förmodligen flytt fältet snarast jag med.


Nu ska jag äta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: