Att fånga resan

Jag har aldrig varit intresserad av att ta kort på mig själv bara sådär. Att ställa mig framför kameran istället för bakom. Så fick jag barn 2013 och ville föreviga vår familj. Såklart. Man vill alltid stanna tiden när man har barn. Det går för fort. Värdet för bilder på min familj ökade och vi bokade in en familjefotografering i somras. Men så har jag gjort en egen resa. Utöver att jag blev mamma så hamnade jag även i en förlossningsdepression. Den resan har varit svårare att greppa. För jag har tappat bort mig själv i mörkret. Jag visste inte längre vem jag var. Och nu är det första gången på länge som jag börjar se djupet i mig själv igen. Inte bara en rostig yta.

Den resan är extra viktig för mig. Jag kommer ut från mörkret starkare än någonsin. Även om jag fortfarande har sämre dagar så är dom få. Men jag kan se mig själv utan ett liv i depression. Jag kan andas ren luft igen. Jag vill fortfarande minnas resan. Den har gjort mig till den jag är idag. Och det vill jag aldrig glömma.
 
Karin från lönnbackafotograferna kom och gjorde just det. Förevigade min resa. Och när  jag såg den här bilden på mig själv så blev allt så glasklart. Nu vet jag. Det är därför bilder är så värdefulla. För dom påminner om livet som varit och låter oss alltid minnas vilka vi är. 
 
 


Kommentarer
Postat av: Sofie

Så fint foto 😀
Tycker du är stark som vågar berätta allt om hur du mår, känner mm
Ta en dag i taget 😀 kram Sofie

Svar: Tack Sofie! kram!
MissJeni - mamma till Lucas ♥

2014-09-13 @ 20:27:20
URL: http://varfarmilj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: