"konstruktiv kritik"

jag som trodde att jag kunde köra på utan att behöva förklara allt jag gör och varför jag gör det.
men tydligen funkar inte det för alla, så nu skrivs det ett inlägg som jag egentligen ville slippa skriva.
Jag får in många kommentarer om mina egna bilder, självklart jätte kul. Men ibland kommer det även den här "konstruktiva kritiken" som jag inte har bett om. Nej, alla måste inte gilla mina bilder, men att försöka säga åt mig vad jag ska göra, hur jag ska göra utifrån ett enda kort som man har sett gör att jag reagerar lite.

Varför ska jag göra som alla andra? Får man inte gå sin egen väg och ändå vara bra på det?
Less blir jag, men det är inget som kommer ändras när det gäller mina bilder. Det är såhär dom ser ut och det är så dom kommer att se ut. Antingen gillar man dom, eller så gillar man dom inte.

Varför detta inlägg nu då?
Jo, angående denna bild. En tjej uttryckte sig att min pojkvän tog bättre kort än vad jag gjorde. Inget jag tar illa vid mig, han är säkert jätte duktig på att fotografera, men nu var det ju så att jag hade redigerat bilden rätt så mycket och tjejen gav mig "konstruktik kritik" - att utifrån det kortet kunde hon se att min pojkvän var bättre på att fota än vad jag var. Mina var lite för "grå". Så nu får ni se båda korten, före och efter. ja just det. Han använde sig utav automatknappen också.

image368

Vill ni ge mig den såkallade "konstruktiva kritiken" så logga in på fotosidan.se, sök på missjeni och där är ni mer än välkomna att ge mig allt jag tål!

Skriv nu inget om att jag inte tål kritik, det gör jag. När den som sagt, behövs.

Nu ska jag, Tilda och Ophelia gå och sova.


Kommentarer
Postat av: Eva

Bra inlägg!
Det blir så himla dumt med konstruktiv kritik i en blogg... en blogg som jag ser som en dagbok på nätet.
Tycker det är bra att du säger ifrån. :o)
/Eva

2008-02-01 @ 01:27:52
URL: http://blixman.blogg.se
Postat av: A,

åh va härligt med snö, hur mycket har ni? :)

2008-02-01 @ 06:47:53
URL: http://andreaclausen.blogg.se
Postat av: Maria

så irriterande med folk som försöker rätta än! sen klagar de på att man är som alla andra.. aldrig nöjda helt enkelt. jag gillar det du gör!

2008-02-01 @ 07:13:22
URL: http://fashionstars.blogg.se
Postat av: bigg siss

oj, här händer det grejer! Man är borta en kväll och så har du ny design, header och ett försvarbart inlägg. Känns som att jag ligger lite efter. :P

Men ärligt siss, konstruktiv kritik som hon ville kalla det är inte konstruktiiv kritik om man inte vet vad som ligger bakom kortet - din redigering och automatknappen. tex. Eller ens har en aning om hur dina kort har sett ut i alla dessa år som du har hållt på. Konstruktiv kritik är sån kritik du kan få av en sån som mig, som har hängt med från början, som ser dig utvecklas, som ser din talang. Jag skulle kunna yttra mig om någon på samma nivå var bättre eller inte. Men nej, jag har inte sett någon hittills. Någon okänd människa ger bara kritik. Pga av avundsjuka.

You Rock the world! Och det säger jag inte bara för att du är min syster, utan för att jag vill att du ska ta porträttbilder på mig nästa gång vi ses.... ;) Du är bäst. Du vet det va.

och just ja, tack. för den gula komplimangen ^^

2008-02-01 @ 08:31:35
URL: http://sicastyle.blogg.se
Postat av: johanna

Man måste kunna ta kretik utav andra, men man behöver verkligen inte kommentera en sån löjlig sak.Huvudsaken är att DU tycker att du fotar bra bilder, sen få andra tycka vad dom vill.

2008-02-01 @ 08:54:29
URL: http://minhundochjag.blogg.se
Postat av: Annika

Fast att hon tyckte att din pojkvän tog bättre bilder är väl ändå ingen konstruktiv kritik? Hon säger ju inte hur DINA bilder kanske kan bli bättre.. Däremot var det hennes åsikt, lite onödig sådan.
Förlåt att jag gav dig lite konstruktiv kritik förut angående kontrasten i bilderna, jag går genast in på Fotosidan och kikar runt istället! :)

2008-02-01 @ 14:22:30
URL: http://aes25.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: