3-månaders vaccination

Idag var det dags för vaccination för Lucas. Jag fegade ur och stannade hemma. Ända sen senaste besöket hos BVC där vi fick tiden till vaccinationen har jag stressat upp mig inför den här dagen och varit orolig inför hur Lucas skulle ta sprutorna. Det gick jätte bra, den första kände han inte av alls, men den andra blev han ledsen av och skrek en liten stund. Det var just det skriket som jag inte klarar av att höra. Det hugger i mig efter dagarna på barnakuten när han var förstoppad som nyfödd. Men det gick i alla fall bättre än bilden jag hade målat upp i huvudet. Vår duktiga lilla kille. 
 
Han vägdes och mättes också och väger nu 5745gram och är 61,8cm lång.
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Matilda Wik - fotograf i Norrköping

Ofta är de små liven mer tappra än vad vi föräldrar är.

2013-10-07 @ 20:29:38
URL: http://www.mwfotografi.se/blogg
Postat av: Anonym

Vårat bvc stick i båda sprutorna samtidigt. Det är två personer som gör det. Fattar inte varför inte fler bvc gör så.

Svar: Fast det hade ju inte spelat någon roll då han inte kände av den första sprutan alls. Det var den andra som sved när dom sprutade in vaccinet och det hade inte gjort någon skillnad om dom hade tagit dom samtidigt eller inte.
MissJeni - mamma till Lucas ♥

2013-10-10 @ 05:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: