Läsarfråga

Michaela, som också driver eget företag som fotograf hade en fråga och jag tänkte att det kanske är intressant för er andra att veta också.  

Michaela frågar: Hur mycket jobb har du i nuläget ungefär? :) Och hur syntes du i början och fick jobb? =) Kram

Jeni svarar:
Jaa, just NU har jag inte så mycket jobb. Det är svårt att hinna med när plugget tar mycket tid och det är framförallt plugget jag prioriterar just nu. Examen är inte långt bort!! Men i somras fotade jag nio bröllop och under sensommaren och hösten har jag haft tio andra betaljobb. Jag har även sålt några presentkort inför jul. Jobben kommer ofta efter säsånger också. Eftersom jag inte längre har någon studio så fotar jag utomhus och hösten (regn och rusk) är ingen bra årstid för fotograferingar. Så vädret påverkar mycket också.

Hur jag syntes från början? Jaaa, jag syntes nog inte alls från början. Det skulle vara bloggen då, men den var alldeles för personlig för att ha som ansiktet utåt för företaget. Många jobb fick jag genom mina systrar som pratade med sina vänner och arbetskollegor. Här i Sundsvall har jag kontakt med en annan fotograf som fick syn på mig och tipsat till sina kunder som han själv inte kunnat ta. Innan min hemsida kom på plats så var han min främsta reklampelare utåt vilket är ett bra bevis på att fotografer inte ser varandra som konkurrenter utan som kompanjoner. Tidigare kunder återkommer också och tipsar ofta sin umgängeskrets. Så rykten från andra var väl det som satte igång hela företaget kan man säga :)

Dyker det upp fler frågor om ämnet så var inte blyga, frågar man inte så får man aldrig veta :)


Foto: Jag
bild: Jag med min babe!



Kommentarer
Postat av: Fotograf Sara Marklund

Svar: Har jag rätt om jag gissar att din utbildning slutar då? ;)

2009-12-10 @ 14:49:00
URL: http://saraamarklund.blogg.se/
Postat av: Fotograf Sara Marklund

Svar: Åh, det måste ju vara otroligt skönt! :) Vad är det för utbildning du har gått?

2009-12-10 @ 14:55:08
URL: http://saraamarklund.blogg.se/
Postat av: boniebonx

Av: :)) Vem gilla inte dom? dom e juh underbara du e jätte duktig xD



Topic: Och ryktena jommer fortsätta att spridas until you quit. Haha gulligt, din kamera babe xD

2009-12-10 @ 15:15:23
URL: http://boniebonx.blogg.se/
Postat av: MICHAELA D

Tack! Jättebra svarat! =)

2009-12-10 @ 23:07:13
URL: http://michaelaa.webblogg.se/
Postat av: Sica

Så kul att läsa att ni fotografer hjälper varandra. Han hjälpte dig och ditt företag och du hjälper genom att svara på frågorna här :)

2009-12-14 @ 20:35:59
URL: http://sicastyle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: