Dags att sänka spjälsängen.

Igår la jag ner Lucas i sin säng för att kunna hålla koll på honom lite bättre då han promt ska klättra på allt. Så jag tänkte att i sängen kan han väl åtminstone inte komma någonstans och ja då är det lite säkrare att han inte gör illa sig. Men jag upptäckte att klätterapan har en egen vilja och att klättra ur sägen vore inte allt för osannolikt just nu. Så. Igår kväll sänkte vi ner hans säng så nu sover han på botten. Ska han komma ut därifrån måste han hoppa. Och det ska väl ändå dröja nått år tills dess. 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: LillaJag-

En lekhage kanske skulle passa? Dom är ganska stora. Bara lägga mysig filt och en massa leksaker så vet man att barnet är säkert om man behöver gå på toa eller annat.

Svar: Vi bor inte så stort så en lekhage får tyvärr inte plats hemma hos oss. Men jag har alltid koll på honom. Han leker mest på golvet, och ska han upp och stå så sitter jag alltid nära honom. :)
MissJeni - mamma till Lucas ♥

2014-01-09 @ 17:06:26
URL: http://lillajagfoto.blogspot.com
Postat av: LillaJag-

Ok men då har du koll på ett annat sätt. Jag bor i en trea, inte en stor men det jag menar är att man inte har samma översyn. Hade även hund när Lillen var mindre och det var ett bra sätt att skilja dom åt. Trots att man litar på sin hund så finns det ju alltid en risk. Syftar inte på din hund specifikt bara rent
generellt. :)

Svar: Vi bor också i en trea, men jag följer Lucas vart han än ålar sig, vi är alltid i samma rum :) jag lämnar aldrig Lucas ensam med Charlie, även om jag vet att Charlie inte skulle göra något så vet man aldrig, som du skriver. När Lucas sover så gör han det i sin säng med stängd dörr eller i vagnen (dagtid)
MissJeni - mamma till Lucas ♥

2014-01-09 @ 19:05:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: