Barnvakt

Idag har Lucas haft barnvakt för första gången. Det var en av hans mostrar som fick ta hand om honom hela dagen då både jag och sambon jobbade. Imorse gick jag hem till min syster med vagn, unge, hund och all packning och fick lite kvalitétstid innan det var dags att styra till jobbet.
 
Lucas var jätte snäll mot sin moster hela dagen, även om han inte ville sova. Inte förrän sambon kom och skulle hämta hem honom blev han ledsen. Jag hann i alla fall pussa på honom innan han deckade i sin säng. Nu har han precis gjort ett uppvak för lite mat då han inte riktigt ville äta kvällsmålet då tröttheten var större än hungern. Så nu får vi se hur resten av natten blir.
 
Det kändes inte så farligt att ha barnvakt som jag trodde det skulle vara. Lite seperationsångest hade jag. Men då det varit fullt ös på jobbet hela dagen så har jag inte hunnit reflektera så mycket över dagen utan den gick i rasande fart. Sen fick jag lite sms-uppdatering som höll nerverna i styr också. Och min syster är inte avskräckt. Allting gott. Nu ska jag snart göra samma som Lucas. Sova. Imorgon är det jobb igen. 
 
 


Kommentarer
Postat av: agneta

Tur att du har dina snälla systrar som ställer upp.Kul för Lucas att få rå om moster hela dagen:)

2014-02-03 @ 21:57:23
Postat av: Maria

mysigt för lucas att hänga med en av sina mostrar :)

Svar: ja han tyckte det var så roligt så han ville inte sova nått ;D
MissJeni - mamma till Lucas ♥

2014-02-04 @ 08:21:16
URL: http://fashionstars.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: