BVC kontroll & efterkontroll

Idag har vi varit på BVC och mätt och vägt Lucas. Han är nu 60cm lång och väger 5205gram, min lilla goding. Jag hade även efterkontrollen idag och pratade igenom förlossningen. Fick veta att jag tappade ganska mycket blod i samband med kejsarsnittet vilket jag inte fick veta under tiden på BB. Men det förklarade ju saken varför jag fick två påsar blod på BB och att jag såg lite blek ut ett tag. Vi pratade även om amningen och vad som kan ha varit orsaken till att den inte fungerade ordentligt. En teori som jag hade var att jag inte fick upp Lucas till bröstet förrän dag 2 och att det gjorde att det tog längre tid för mjölken att produceras. En annan anledning kan ha varit att jag tappade så mycket blod under kejsarsnittet och det gjorde att kroppen inte kunde producera mjölk lika bra som vanligt. Jag kan sakna att amma. Men samtidigt mår Lucas så himla bra och går upp i vikt som han ska och är en nöjd liten kille och det är ju det viktigaste.
 
Det var ganska intressant att gå igenom förlossningsförloppet igen såhär i efterhand. Fick även en kopia av min journal med hem som jag läst igenom. Ganska sjukt egentligen att läsa igenom punkt för punkt hur dagarna var när Lucas kom till världen. 
 
 


Kommentarer
Postat av: Maria

förstår att du tycker att det är tråkigt hur det blev med amningen. men vilken tur att det idag finns så bra alternativ när amningen inte fungerar :)

sv; haha ja han har fått någon kamera-fobi :p får hoppas att liam inte ärver det haha

2013-09-12 @ 08:51:24
URL: http://fashionstars.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: