Pojke eller tjej?

Det är två månader kvar innan lillskrutten beräknas göra sig till känna. Och under hela graviditeten har det varit ett återkommande ämne från omgivningen om vilket kön som barnet har. Vi som lever i en värld där "hen" har tagit över, där killar kan gå i klänningar utan att betraktas som konstiga, där tjejer spelar fotboll och hockey. 
 
Ändå är det så intressant att spekulera kring vilket kön någon annans barn har. Utan att föräldrarna själva vet om det. Vi har valt att inte ta reda på könet. Vi vill inte veta. Vi blir glada oavsett om det blir en kille eller tjej. Så att få höra från omgivningen hela tiden "det måste vara en kille", "magen ser ut som en pojk-mage", "det är säkert en tjej", "vad vill ni helst ha?" tar på krafterna. Faktiskt. 
 
Hade jag vetat att mitt barns kön var så himla viktigt för andra så hade jag tagit reda på det, bara för att slippa höra dom. Men vi vill inte veta. Vi vill inte spekulera. Vi väntar och ser. Helt enkelt. 
 
Foto: Jessica Elvira


Kommentarer
Postat av: Elin

Vi tog ju reda på att Vilgpt var en kille men nästa gång ska jag försöka låta bli för spänningens skull:) starkt att ni klarat hålla er, jag höll på att spricka av nyfikenhet!:) men nu är det nära!!

Svar: För mig hade det inte spelat något roll om vi tog reda på könet eller inte. Men sambon ville inte och då respekterar jag det. :) Och som sagt, vi blir lika glada oavsett vad det blir för en, så jätte nyfiken har jag inte varit heller. Bara på vilken personlighet den kommer ha :)
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-05-06 @ 13:49:52
Postat av: Cilla

Vi tog inte heller reda på könet, det var liksom halva grejen/spänningen i själva förlossningen! :) de gjorde att jag orkade sista biten för jag ville ju träffa H•N :)
Tyckte jag iallafall!
Fick också höra att de är en tjej mage jag hade och vissa trodde kille..
Jag kände på mig från början att vi väntade en tjej och blev paff när de faktiskt var de :)

Svar: Det där med att "känna på sig" vad det blir har jag också haft, men har inte sagt det till så många för då får jag säkert höra det ena och det andra då med :p Det blir vad det blir helt enkelt :)
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-05-06 @ 15:50:33
URL: http://sodergards.blogg.se
Postat av: jessicaelvira

Är det inte så, att när det kommer till mamma och pappa rollen så har omgivningen väldigt mycket att säga till om/tycka till om i allmänt? Kön, amning, uppfostran etc. Det fascinerar mig lite.

Svar: jo så är det ju, och det är ju också ganska knäppt.
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-05-06 @ 19:51:51
URL: http://jessicaelvira.wordpress.com
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

jag tyckte att det var lättare att relatera till barnet i magen när jag visste vad det var :) inte för att det spelade roll om det var pojke eller flicka. inte för att jag skulle älska det ena könet mer än andra. men vi är faktiskt två olika kön vi människor och då kunde jag relatera till den, som visade sig vara en han, på ett helt annat sätt :) men det där är ju helt upp till var och en. jag och sami var för nyfikna för att kunna hålla oss.

sv; ja det är just uteplatsen vi vill ha mest! och ett ordentligt kök :)

Svar: ja det förstår jag fullt ut, att man själv som förälder relaterar till könet. Men att andra är sååå himla intresserade över vilket kön mitt barn har förstår jag inte. Vissa håller även stenhårt i deras egna tro, att magen ser ut på ett visst sätt och då bara måste det vara en tjej. Och det är de jag stör mig på. Vad spelar det för roll för någon annan vilket kön vårt barn har?
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-05-06 @ 20:56:41
URL: http://fashionstars.blogg.se
Postat av: Anonym

Lägg inte energi på vad alla säger, tycker, tänker lyssna på din egna magkänsla. Den vet vad som är bäst för er familj kram

2013-05-07 @ 20:59:51
Postat av: Anonym

Jag är inte anonym, jag är Magge

2013-05-07 @ 21:00:46
Postat av: Frida

Åh jag förstår dig! Jag tycker det är lite mycket det här med hen. Jag hoppas att du får ett friskt lyckligt barn, vare sig det är en kille, tjej eller alien! ;)

2013-05-16 @ 18:20:53
URL: http://blogg.fotografia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: