Jag hade en gång en midja...

Jag har inte köpt så mycket mamma-kläder under graviditeten. Dels för att jag tycker utbudet är så fruktansvärt tråkigt och begränsat. Och dels för att jag inte har haft pengarna till det kläder som jag faktiskt har gillat. Det känns inte riktigt värt att lägga 1000kr på ett plagg som jag bara använder under en begränsad tid.
 
Samtidigt så har frustrationen blivit större i samma takt med att magen växer över att jag inte har några kläder som sitter bra längre. Midjan är ju liksom borta och alla mina kläder är sydda för en midja. Så är det ju. Mamma-kläder är anpassade efter magen, det är inte vanliga kläder.
 
Så ja, jag saknar min midja. Jag saknar att kunna bära vilka kläder jag vill. Men nu är det inte långt kvar tills lillskrutten ligger i famnen istället för i magen. Och då får jag ju både midjan tillbaka OCH en bebis att mysa med. Dessutom verkar lillskrutten ha det trångt där inne nu så som den buffar och har sig. Så det blir ju liksom win-win när den behagar att titta fram. 
 
Bilden till vänster är tagen i juli förra året - bilden till höger togs igår.


Kommentarer
Postat av: jessicaelvira

Tycker du har varit jättefint klädd under hela graviditeten ♥ Midjan är där du är som smalast och även om de flyttats upp lite till strax under bysten kan du fortfarande markera med toppar/tröjor som den du har på bilden till höger. Tycker du gjort det jättefint vajre gång vi har träffats.

Svar: tack siss, skönt att höra det från dig :D <3
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-05-10 @ 14:36:10
URL: http://jessicaelvira.wordpress.com
Postat av: Matilda

Du är superfin som gravid! :) Verkligen!

Svar: åh tack <3
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-05-10 @ 15:24:58
URL: http://fotografmahuldan.se
Postat av: Hanna Karlsson

Fina du!

Svar: tack ♥
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-05-10 @ 22:39:48
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

klänningar fungerar super nu med! och tunikor :) jag kan många gånger sakna att vara gravid just för att man kunde klä sig så fint - på sommaren! tänk p mig som var höggravid under hösten. det var inte kul :p

Svar: Ja jag har tre stycken långklänningar som funkar bra, dock inga tunikor :( Två par mamma-byxor och en mamma-tröja. Sen är det liksom inget mer. Men jag kommer bo i mina långklänningar i sommar. :)
Tyckte du klädde dig jätte fint hela tiden :D
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-05-11 @ 07:54:15
URL: http://fashionstars.blogg.se
Postat av: Frida

Hehe, ja det blir väl så. Men en midja är överreklamerat! ;) Men det är ju definitivt skönt om kläderna kan sitta bra och bekvämt. Hoppas att du står ut den lilla tid det är kvar. Så spännande!! :D

Svar: haha nja inte överreklamerat kanske, men det är såklart värt att vara utan den ett tag när man vet vad som kommer sen :) Så jag står ut, även om min garderob sviker :P
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-05-11 @ 10:07:44
URL: http://blogg.fotografia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: