Barnmorskebesök vecka 36

I förmiddags var jag till barnmorskan igen för kontroll och för att ta sista blodprovet. Jag har gått och varit väldigt orolig över att lillskrutten inte skulle ha vänt sig till rätta med huvudet nedåt hela veckan då jag inte riktigt känt något som skulle tyda på det.
 
Men tji fick jag. Huvudet ligger nedåt, om än inte fixerat. Men det är så lite plats i magen nu så det blir nog svårt för lillskrutten att vända sig igen, även om det såklart är möjligt. Men jag hoppas att den fixerar sig snart i alla fall.
 
Hjärtljuden är alltid lika spännande att lyssna på och lillskrutten fortsätter att växa och följer sin kurva. Mitt blodtryck fortsätter att gå upp och nu var det nästan så att jag frågade vart gränsen går för att vara högt för att vara mig, då jag alltid haft lågt blodtryck. Men det är inga konstigheter där heller.
 
SF-mått: 34 (2cm mer än senast)
Lillskruttens hjärtslag: 138 slag/minut (samma som senast)
Blodtryck: 112/70 (förra gången låg det på 104/70)
 


Kommentarer
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

kanske det är en liten flicka ni väntar på med tanke på det höga blodtrycket :) oavsett har ni snart en liten bebis att gosa med! första tiden är såå dyrbar :) och all tid därefter med för den delen hihi

Svar: ja, det är lite svårt att föreställa sig, men snart så är lillskrutten här!
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-05-29 @ 07:41:03
URL: http://fashionstars.blogg.se
Postat av: Malin

Mitt blodtryck var 170/95 när jag blev inlagd så du kan nog vara lugn ett tag till, sen lärde jag mig iochmed havandeskapsförgiftningen att det är det låga trycket som är "värst" om det stiger! Självklart ska inget vara för högt men när jag låg inne tittade de mest på om de låga steg :) allt gick bra för oss om än lite väl dramatiskt och 6 veckor för tidigt kom vår son :) lycka till det kommer nog gå jätte bra :)?

2013-05-31 @ 01:03:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: