Välkommen vecka 27

Barnet: 
Fostret väger runt ett kilo och kan vara omrking 37cm långt. Håret kan ha börjat växa ut. Vissa barn kommer att födas med mycket och långt hår, medan andra inte har något hår alls när de föds. Det finns ännu gott om plats för fostret att röra sig på. Många foster är mer vakna på kvällen, då man kan märka att det sparkar mer i magen. När fostret rör sig tränar det upp sin fysik för att bli starkare i kroppen.
 
De flesta barn skulle överleva nu om de skulle födas för tidigt. Varje vecka, även dagar gör stor skillnad. Om barnet skulle födas nu klarar tarmarna av att ta emot modersmjölk. Lungorna har utvecklats mycket, men även om barnet nu skulle klara av att andas luft behöver lungblåsorna ännu mer tid för att utvecklas fullt ut.
 
Egna tankar om förgående vecka:
Nog märker jag att det finns gott om plats där inne för lillskrutten som boxas och sparkas för fullt. Det är en livlig liten rackare där inne och nu syns det även utanpå magen när den håller på som mest. Ibland får den in en riktig fullträff på urinblåsan som inte är direkt jätteskönt. 
 
Jag har varit lite yr senaste dagarna men misstänker att det kan ha och göra med järntabletterna. Då jag bara tar dom varannan dag än så länge och mår bra de dagar jag tar järntablett så kan det vara blodtrycket som sjunker de dagar jag inte tagit. Så snart ska jag börja ta varje dag och se om det kan göra skillnad. I övrigt mår jag bra, känner mig lite trött emellanåt men mestadels rullar dagarna på utan några större konstigheter. Jag har börjat tycka mer och mer om min bebismage också och är väldigt stolt över den.
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Matilda Wik - fotograf i Norrköping

Det är bra, du ska vara stolt, du är jättefin! :)

Svar: Tack Matilda :D
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-03-26 @ 10:26:46
URL: http://www.mwfotografi.se/blogg
Postat av: jessicaelvira

Ja stolt skall du vara, du är så himla fin! ♥

Svar: tack dååå :) ♥
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-03-26 @ 10:58:59
URL: http://jessicaelvira.wordpress.com
Postat av: E L I N M A T T I L A ♡

Jättefin blogg du har! Verkligen :)

Svar: tack så mycket :)
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-03-26 @ 15:01:29
URL: http://elinmattila.webblogg.se
Postat av: Sandra- BF 3/8

Men gud vilken fin mage du har! <3

Svar: tack snälla :D
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-03-26 @ 15:12:28
URL: http://sandrateresia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: