Välkommen vecka 25

Barnet: 
Barnet kan ligga så att det trycker på blåsan vilket gör att du måste gå på toaletten ofta. Ditt barn är nu ca 33 cm långt mellan huvud och stjärt och väger ca 800g. Navelsträngen är tjock och elastisk, den innehåller två artärer och en ven. För att förhindra att blodkärlen trasslar ihop sig så ligger de inbäddade i en geleaktig massa. Barnets permanenta tänder bilder och kommer fram när barnet tappar sina mjölktänder i sexårsåldern.
 
Barnet kan knyta sina händer och även få tag på sina fötter. Näsborrarna börjar öppna sig. Den kan även känna smärta och reagera på beröring, till exempelvis från en tvilling.
 
Egna tankar från förgående vecka:
Efter att ha fått en värmedyna från min kära mamma så sov jag betydligt bättre, det första fyra nätterna. Inget ont i ryggen alls. Nu senaste tre har jag vaknat och varit tvungen att gå upp och ta en alvedon. Men jag dör inte av smärta som tidigare. Ska prova sova med en kudde mellan knäna, det ska visst också lindra.
 
Förra veckan så önskade jag att lillskrutten skulle ge sig till känna för min sambo och som ett brev på posten så gjorde den det, bara två dagar senare. Så underbart att kunna dela detta med honom på ett närmare plan nu. 
 
Jag känner att skrutten ligger långt ner och får ofta sparkar mitt på blåsan. Väldigt uppskattat. I övrigt mår jag väldigt bra. Förutom att jag gissar att mina värden är ganska låga. Fick en rejäl svimningsattack för några dagar sen där jag tappade synen, såg bara vitt, blev illamående och trodde jag skulle tuppa av. Tack och lov var det bara väldigt tillfälligt och gick över snabbt. Imorgon ska vi till barnmorskan så jag gissar att jag kommer bli ordinerad järntabletter framöver. Och eftersom att lillskrutten har gett sig tillkänna för sambon så fick även han vara med på veckans magbild :)
 




Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

Åh, så fina ni är! Så fin mage och kul att sambon kan få börja känna puffar också! :)

Svar: åh tack :) Ja det har jag verkligen längtat efter att han ska göra :D
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-03-12 @ 20:44:50
URL: http://www.annamaria-l.se
Postat av: Matilda Wik - fotograf i Norrköping

Så fina :)

Svar: tack :D
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-03-12 @ 22:49:51
URL: http://www.mwfotografi.se/blogg
Postat av: Pillan

Underbara bilder :) Kul med bebis, jag väntar mitt första i juni så vi ligger ganska lika ;)
Lycka till!

Svar: Åh vad roligt att vi ligger så nära varandra :D Grattis! ska in och kika på din blogg :)
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-03-13 @ 19:38:59
URL: http://pillllans.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: