Välkommen vecka 40

Barnet: 
I genomsnitt väger ett barn i den här veckan ungefär 3,6 kilo och är cirka 51 centimeter långt, men det finns stora individuella skillnader. Fostervattnet som var klart från början är nu mjölkaktig från allt det som avsöndrats från bebisen under graviditeten. 
 
Nu är barnet redo att lämna sin trygga tillvaro i livmodern, men endast cirka 5% av alla barn föds på beräknat datum.
 
Egna tankar från förgående vecka:
Jag känner mig som vanligt pigg. Vissa dagar är jag dock orkeslös och bara vill sova. Vilket jag också gör. Men i övrigt känner jag inte direkt att det skulle vara något på gång, vilket såklart är den vanligaste frågan från omgivningen just nu. Med 6 dagar kvar till beräknad förlossning så tänker man inte på så mycket annat än just att få träffa lillskrutten som har sparkar runt där inne.
 
Magen har sjunkit ner ganska mycket och det är ett väldigt tryck nedåt när jag är uppe och går. Så jag hoppas att det är lillskrutten som har fixerat sig. 
 
Den är i alla fall varmt välkommen vilken dag som helst nu....
 
 


Kommentarer
Postat av: Cilla

Åh så spännande :)
Hoppas kunna få uppleva det snart igen! :)

Svar: Ja det är väldigt spännande, samtidigt som ovissheten nästan tar kål på en. Man vill bara träffa lillskrutten nu nu nuuuu :)
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-06-25 @ 19:35:57
URL: http://sodergards.blogg.se
Postat av: Mia

Nu är det riktigt nära... kanske det är en bild på en söt bebis i nästa inlägg =)

Lycka till och njut av bebis sen..

Kram Mia

Svar: vi hoppas på det :D kram!
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-06-25 @ 21:37:50
URL: http://nattmia.blogspot.com
Postat av: jessicaelvira

Imorgon kommer lillskrutten!♥

Svar: hoppas på det!!
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-06-26 @ 17:15:30
URL: http://jessicaelvira.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: