Välkommen vecka 39

Barnet: 
Barnet väger omkring 3,2kilo och är ungefär 50cm långt. Det fyller ut hela magen och är ganska tungt. Många blivande mammor längtar intensivt efter att graviditeten ska vara över.
 
Barnet är nu förberett för sin födelse. Det har fått mycket näring och även skydd mot vissa sjukdomar genom att det har fått moderns antikroppar. Det kommer att skydda barnet den första tiden innan det har bildat egna. Barnets hjärna väger cirka 400gram. Den utvecklas hela tiden och kommer inte vara helt färdig förrän barnet är runt två år. Tånaglarna har vuxit nu och täcker hela tån.
 
Om det är första barnet kan förlossningen ta upp till något dygn och det är inte ovanligt att man förlorar både en och två nätters sömn.
 
Egna tankar om förgående vecka:
Jag har varit sjukt rastlös och det här med att vila är inte poppis hos mig. Så fort jag sätter mig i soffan så spritter det i benen och jag går hellre en längre promenad med Charlie än att sitta still. Även om promenaderna är väldigt långsamma. Det gör ont mer ofta än sällan när jag är uppe och går, samtidigt är det skönt att röra på sig då jag blir så stel annars. Häromdagen tyckte jag att jag kände någon form av sammandragningar, men är inte säker på att det var något eftersom jag inte riktigt vet hur det ska kännas. Men det gjorde ondare än vad det brukar men gick sedan över igen.
 
I övrigt tycker jag att jag är pigg och vill hitta på saker hela tiden. Vi har tvättat alla kläder till lillskrutten, packat BB-väskan, fått ordning allt i babyrummet och installerat babyskyddet i bilen. Det ligger även en hel del matlådor i frysen. Så vi är mer än redo att träffa lillskrutten nu, när den behagar att titta fram.
 
 


Kommentarer
Postat av: jessicaelvira

Kan fortfarande inte förstå att det kommer en lillskrutt snart! ♥ ♥

Svar: nä det känns ganska overkligt för mig med :P
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-06-18 @ 14:18:55
URL: http://jessicaelvira.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: