(o)välkommen vecka 41

Barnet: 
Förlossningen kan sätta igång när som helst nu, allt är klart. En fullgången graviditet är bäst för både dig och barnet men ibland tar det lite längre tid så håll ut, snart kommer ni möta ert barn för första gången!
 
Det är inte ovanligt att man passerar sitt förlossningsdatum och inget att oroa sig för. Det kan dock vara skönt att veta att hela 90% av alla gravida som har passerat vecka 39+6 har fött sitt barn innan vecka 41+6 (graviditetesvecka 42) är över.
 
Egna tankar om förgående vecka:
Av någon konstig anledning trodde jag att lillskrutten skulle vara hos oss just nu, utanför magen. Optimist javisst! Men det visar sig ju tydligt att den redan fått envisheten från sin mamma. Fint folk kommer ju sent och idag går vi in på första dagen på övertid. 
 
Har jag inget att göra så hittar jag på något. Vad som helst. Blir jag sittandes för länge så tryter tålamodet, jag är betydligt mer lättretlig nu än vad jag varit under hela graviditeten. Stör mig på småsaker och är allmänt uttråkad. Så att ha något att göra underlättar en hel del för både mig och min kära fästman som får stå ut med mig.
 
Sömnen kan jag glömma. Det går inte att ligga bekvämt och att springa på toa 4-5gånger på nätterna gör ju inte saken bättre heller.
 
Jag promenerar minst tre gånger om dagen och märker av sammandragningar allt mer ofta just då också. Men det betyder ju inte att något är på gång heller. I övrigt har jag inga tecken på att det skulle vara dags snart. Varje dag frågar jag lillskrutten "är det idag vi kommer få träffa dig?". Men den lilla busungen svarar med sin tystnad. Så jag har tolkat det som ett nej. 
 
Återkommande kommentar från omgivningen:
Har du några känningar?
 
 


Kommentarer
Postat av: jessicaelvira

Men det är så nära, så nära. Anytime now! ♥

Svar: skönt att du är optimist :P
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-07-02 @ 11:31:43
URL: http://jessicaelvira.wordpress.com
Postat av: Jen Fotografi

Åh, så spännande att det är så nära nu! Ser fram emot dina nyföddbilder sen :-) För det antar jag att det blir! ;) Kram!

Svar: ja det lär ju bli några stycken ;D Kram!
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-07-03 @ 01:27:06
URL: http://jenfotografi.blogg.se
Postat av: Malin S

Åh, så spännande! Lycka till!!

2013-07-03 @ 22:23:35
URL: http://www.malinstolt.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: