Lillskrutt vecka 19 ♥

Barnet:
Är mellan 13-15cm långt mellan huvud och stjärt och väger ca 280g. Mjölktänder är klara och anlagen för de permanenta tänderna börjar komma. Ett fosterfett bildas som skyddar barnets hud. Bröstkorgen rör sig ut och in vid andning, även om det ör fostervatten som bebisen "andas". Blodkärl syns fortfarande genom den tunna huden och öronen har flyttats dit de ska sitta, men de ör önnu lite utstående. 
 
De flesta känner att fostret rör sig vilket brukar kännas extra bra om man tidigare har haft svårt att tro att det verkligen finns ett barn där inne. Man mår ofta bättre eftersim graviditeten går in i ett lugnare skede.
 
Egna tankar: 
Huvudvärken är återkommande, men inte lika illa som tidigare vecka och den går över ganska fort. Jag dricker betydligt mycket mer nu än jag gjort tidigare, och då tyckte jag att jag drack mycket redan. Känner mig törstig hela tiden. Den här veckan tycker jag också att magen växt en del och jag kom på mig själv med att magen även numera syns rakt framifrån också och när jag har kläder som sitter löst. Om några dagar är det ultraljud och jag har fortfarande inte känt några rörelser så jag väntar med spänning på att lillskrutten ska ge sig till känna.
 
Jag är mer glömsk än vanligt, har lite ont i ryggen med jämna mellanrum men i övrigt mår jag bra. 
 
Återkommande kommentar från omgivningen: När var det ultraljudet var?
 


Kommentarer
Postat av: Patronphoto

vad härligt att det går bra ännu jag hoppas du slipper allt vad värk heter under graviditeten. Kram Stefan

2013-01-18 @ 11:25:44
Postat av: Emma Roodla - Fotograf

vackert!!

2013-01-20 @ 18:36:28
URL: http://babiidarling.blogg.se
Postat av: jessicaelvira

Det går fort nu!! <3

Svar: näääää :P
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-01-21 @ 20:31:01
URL: http://jessicaelvira.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: