Året 2012 / oktober - december

Det sista tre månaderna på 2012 hände det väldigt mycket på en och samma gång som gjorde att kameran blev liggandes lite mer än vanligt. Jag åkte fram och tillbaka till Västerås och vi började leta bostad i Västerås på riktigt. Min lägenhet i Sundsvall lades ut till försäljning och jag åkte till London med bästa Karolina där jag fotade hennes gravidmage, kollade in stan och assisterade henne under en familjefotografering.
 
När jag kom hem från London och satt på tåget till Sundsvall så kände jag mig lite illamående. Jag som aldrig brukar bli åksjuk. Röda veckan var sen så jag och älskling åkte och köpte ett gravtest och det visade sig att något växer där inne. Helt galet. Vi blev nog båda lite chockade med samtidigt glada såklart! 
 
Sen var jag väldigt trött och sov mest hela tiden, soffan blev min bästa kompis mellan turerna fram och tillbaka till Västerås. Jag fick pysselsug och bakade scones. Lägenheten blev såld ungefär samtidigt som vi hittade ett radhus i Västerås som vi nu hyr i andrahand. Flyttlasset gick i början på december och vi hann med att träffa Pia och hundarna innan dess. Charlie sa hejdå till sin mamma Belle.
 
Vi köpte nya möbler och jag började inreda mitt alldeles egna kontor! Fick mer pysselsug och bakade julgodis som visade sig bli väldigt populära. Julafton närmade sig och äntligen började det synas en liten bula på magen ♥ det var också då vi berättade om graviditeten på bloggen. Julafton firade vi hos mamma på Dalarö.
 
Innan flytten hann jag plåta lite bröllop, assisterade Juliana Wiklund under en bröllopsfotografering i Stockholm, familjefotograferingar, porträtt och hade även en personlig workshop med Stefan där vi fotade Louise i vackert motljus.
 
2013 är här och jag är såååå nyfiken på vad det har att erbjuda. En bebis vet vi i alla fall. Och vad vi längtar.
 


Kommentarer
Postat av: Maria

Underbart inlägg! Jag trodde att graviditeten var planerad?

Det är sats som har minisats vilket är superbra! Finns säkert fler gym som erbjuder något liknande. Sats har även satsbaby där man träna tillsammans med barn :) superbra! Kan man göra tills de börjar krypa/åla

Svar: Nja, både och. Vi har pratat om barn länge, men trodde inte att det skulle gå så fort :)
Ah, ska kolla runt lite vad som finns här, kan ju vara bra att hålla koll så man kan komma i form igen efter graviditeten :D
MissJeni

2013-01-03 @ 13:34:23
URL: http://fashionstars.blogg.se
Postat av: Maria

Förresten stämde veckan med graviditetstestet? Att den visade rätt? :)

Svar: testet visar inte vilken vecka man är i utan för hur många veckor sen befruktningen skedde. Men ja, det stämde :)
MissJeni

2013-01-03 @ 13:35:12
URL: http://fashionstars.blogg.se
Postat av: jessicaelvira

Alltså bebisen. ♥ Och att ni flyttat till Västerås! ♥ Och Charlie! ♥ Bäste månaderna på hela året!

Svar: är nog ganska benägen att hålla med dig :D
MissJeni

2013-01-03 @ 16:51:15
URL: http://jessicaelvira.wordpress.com
Postat av: sofi

hur fort gick det för er att bli gravid? för oss tog det sig på en gång, är i v 13 nu, kan inte fatta det. GRATTIS till eran graviditet!

Svar: Det gick fortare än jag trodde :) och stort grattis till er också :)
MissJeni

2013-01-03 @ 20:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: