Välkommen vecka 23

Barnet:
Ditt barn är cirka 20cm långt mellan huvud och stjärt och väger cirka 600g. Man kan fortfarande ana skelett och organ genom barnets hud. Barnets hörsel förbättras och det kan nu urskilja olika ljud både inifrån och utanför din kropp. När ditt barn föds kommer det att känna igen din röst både på tonläge och på rytm. Du kan stimulera ditt barns utveckling av nervsystemet genom att prata och sjunga med ditt barn redan nu.
 
Egna tankar om förgående vecka: 
Nu börjar hjärnan verkligen att inse att det är ett barn i magen. Jag har börjat kolla runt efter saker att köpa till bebisen och idag beställdes barnvagnen. Jag vill få ordning här hemma och börjar fundera vart barnsäng, skötbord och alla andra "måste-ha-prylar" ska stå för att göra det så fint och praktiskt som möjligt. Det är väldigt spännande att kika runt i barnaffärer och kunde jag så skulle jag säkert köpa allt redan nu.
 
Ibland får jag ont i nedre delen av magen när jag går för fort eller för långt. Och nätterna har blivit en plåga av ryggont istället för att vara det bästa jag visste. Men det känns som bagateller när jag mår så bra i övrigt.
 
Återkommande kommentar från omgivningen: Köp begagnat.
 
 
 


Kommentarer
Postat av: jessicaelvira

Fina, fina magen ♥ Hoppas ryggontet försvinner! :/

2013-02-26 @ 16:03:37
URL: http://jessicaelvira.wordpress.com
Postat av: Camilla ♥ Gravid

Vill du köpa nytt så gör det! Jag blandar :)
Köper lite begagnat och lite nytt :)

Ang ont, så borde du rådfråga din barnmorska tycker jag... Jag själv har det (men är i 30 nu) och jag fick veta att jag har sammandragningar och måste ta det lugnt.

Så stressa inte :)

Svar: Just kläder till mig själv som mamma-jeans har jag köpt ett par begagnat som inte alls satt så bra. Och ett par leggings som var så sjukt obekväma att jag inte använder dom ens. Jag vill kunna prova kläderna innan jag köper så att det sitter bra.
Prylar kan jag köpa begagnat om det inte handlar om säkerhetsprylar som vagn, babyskydd och spjälsäng. Det känns som saker som är viktiga att dom håller den kvalité som utlovas.

Jo jag ska träffa min barnmorska om en vecka och kommer rådfråga henne då :)
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-02-27 @ 11:55:53
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: Malin

Fin blogg! Första gången jag är inne!
Fin gravidmage!!

Svar: åh tack så mycket ♥
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-03-03 @ 19:47:26
URL: http://josefinaelma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: