Blivit med barnvagn

Bara under de senaste dagarna så har jag börjat titta efter saker till lillskrutten. Barnvagn var en av de saker som jag tycker är viktigast och svårast att välja. Så jag har haft ögonen på olika forum och bloggar och fått ett hum om vad som finns på marknaden. Det stod till slut mellan en Emmaljunga och en Brio Smile. Brio Smile hittade jag första gången hos Linda Blom och tyckte den verkade himla smidig. Emmaljunga hade jag hört mycket bra om i andra forum. När vi jämförde dom båda i affären idag så kändes den bra i kvalitén och hade fått många fina recensioner. Men jag tyckte att den kändes lite klumpigare än Brio Smile.
 
Brio Smile känns som en vagn för oss. Smidig att byta från liggdel till sittdel, tar mindre plats i bilen, är lite mindre i storleken och har en korg under vagnen där man får plats med en hel del. Så fick det bli. Liggdelen beställde vi i färgen deep ocean och sittdelen i svart. Babyskyddet beställde vi också på samma gång och även den fick bli i deep ocean (färgen på bilden). Känns himla roligt att kunna bocka av den biten på inköpslistan! :D
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

jag tycker att du tog ett väldigt bra beslut! Emmaljunga är av min erfarenhet riktigt jobbiga vagnar. Stora, tunga och klumpiga. De vänner jag haft som haft Emmaljunga har bytt för att de känts som pansarvagnar. Det är människor som inte kan släppa hur vagnar såg ut för tio år sedan som brukar köpa Emmaljunga. Andra märken har gått framåt i utvecklingen för att bli smidigare :)

Svar: Ja, det var det som jag kände också. Att den var så mycket klumpigare. Visst var kvalitén bra och så, men nä, jag som är så liten tyckte bättre om Brio Smile som bara följde med vart jag än gick :)
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-02-27 @ 09:01:05
URL: http://fashionstars.blogg.se
Postat av: Sandra- BF 31/7

Den där har vi oxå funderat på! verkar vara en toppen vagn !:)

Svar: ja det är det verkligen. Passar oss perfekt :)
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-02-27 @ 12:24:36
URL: http://sandrateresia.blogg.se
Postat av: Elin

Fin vagn! Vi har en emmaljunga city cross och den är superlätt och smidig att ta med plus att man enkelt tar sig fram även där underlaget inte är som slätast. Plus ärdessutom att man kan välja olika färgkombinationer och med sittdelen som man kommer använda mest är den ursnygg. En av de lättaste barnvagnar är citycrossen och jag vill bara framhäva det positiva då jag läste sån neggo kommentar. Ni gjorde säkert ett toppenval endå, jag tror att de flesta barnvagnar håller bra standard år 2013.

Svar: vi kikade på en emmaljunga och har inte hört något negativt om dom :) Men för mig kändes Brio smile mer smidig i styrningen och var lättare i vikten. Så det blev den :)
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-04-20 @ 22:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: