Finaste Charlie

I snart tre år har våra liv berikats av en liten fyrbent hund, som älskar alla. Människor som djur. Som älskar snön och är tokig i dentastix. Som är nöjd bara han får vara med. Det spelar ingen roll om vi myser i soffan eller springer ute i skogen. Han är nöjd bara vi är tillsammans. Som välkomnade Lucas direkt till familjen och blev bästa kompisar. Som lyssnar till namnet Charlie och älskar att jaga bollar, pinnar, eller varför inte snöflingor.
 
Igår kväll blev han biten av en annan hund, en hund som var lös. Jag har sett många lösa hundar och har alltid blivit lite orolig över det. Det finns en anledning till att hundarna ska vara kopplade. Det finns en anledning till att koppel överhuvudtaget finns. För att undvika såna här saker. Så istället för att krypa ner i sängen hela familjen så fick jag, min storasyster och Charlie spendera fyra timmar på djursjukhuset i strömsholm. För något som hade kunnat undvikas bara ägaren till den andra hunden hade haft koppel på. Hör ni hur enkelt det låter. Så enkelt är det faktiskt.
 
Charlie hade änglavakt. Han fick två bett i vänstra bakbenet, men inget djupare sår som behövde sys och inget var brutet. Tack vare att sambon fick upp honom i famnen i tid. Jag vill inte ens tänka tanken på vad som hade hänt om han inte hade fått upp Charlie. Hemska tanke. Jag är glad att det gick så bra. Att han "bara" haltar lite. Han kommer bli helt återställd. Och jag hoppas att han inte får några psykiska men efter detta.
 
Men det hade inte behövt hända alls. Det är det som gör mig så ledsen. Att någon valde att ha sin hund lös utan att tänka på konsekvenserna gör mig ledsen. Jag tror att ägaren har fått sig en tankeställare. Men det finns så många fler som har sina hundar lösa. Man läser om så många attacker hela tiden. Och många har inte samma tur som Charlie hade. Så himla onödigt. Så snälla. Koppla din hund när du är ute och går. 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Linnéa

nej men fy vad hemskt :( Jag kan verkligen sätta mig in i den oro, frustration, ilska och sorgsenhet som kommer från en sådan här händelse. Är så himla rädd att det ska hända Signe någon gång :( Skönt att han kommer att repa sig fysiskt i alla fall. krya på honom!

vad sa ägaren till den andra hunden? och vad var det för hund?

Svar: Ägaren bad om ursäkt och kommer betala kostnaderna för veterinär och medicinerna. Jag vet inte vad det var för ras, men någon blandras tror jag.
MissJeni - mamma till Lucas ♥

2013-12-08 @ 21:44:17
URL: http://lejas.se
Postat av: Alex

Ni hade tur i oturen. Hoppas charlie blir bättre snart<3

2013-12-09 @ 19:16:40
Postat av: jessicaelvira

Älskade Charlie! Blev så rädd att hjärtat mitt stannade en sekund när jag fick veta. Så glad att det gick bra, trots allt. <3

2013-12-09 @ 20:51:14
URL: http://jessicaelvira.wordpress.com
Postat av: Jennica - Jen Fotografi

Usch stackars liten! :( Hoppas han repat sig bra! Hört flera katter som fått sätta livet till på sistone pga hundattacker :(

För övrigt tycker jag inte det spelar någon roll vad det var för hund, det kan hända med vilken ras som när de hamnar i fel händer.

<3

2013-12-19 @ 20:14:45
URL: http://jenfotografi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: