den där magkänslan

Eller mordersinstinkt. Kalla det vad ni vill. Men den ska man i alla fall lyssna på. För två dagar sen skrev jag att jag misstänkte att Lucas blivit förstoppad igen och idag tyckte jag att han betedde sig likadant som sist vi åkte in till barnakuten. Och visst hade jag rätt. När jag bytte blöja på honom såg jag hur han kämpade med att krysta men det kom inget och han skrek av smärta. Jag ringde 1177 direkt och efter att ha stått i kö i en kvart fick vi rådet att åka in till barnakuten igen. 
 
Väl där inne fick vi hjälp ganska snabbt och ut kom en hel del. Stenhårt. Lucas skrek och blev helt röd i ansiktet. Usch vad det gör ont i mammahjärtat av att se honom ha så ont och inte kunna hjälpa honom. Det känns som om någon sticker in en kniv i hjärtat flera gånger. Tack och lov mår han mycket bättre nu och vi hoppas att han slipper åka in till barnakuten fler gånger. Vi har fått tips om hemvård och ska ge honom massage, lactulos och om det behövs en dos resulax.
 
Vi har även gått över till en helt mjölkfri kost både hos mig och ersättningen. Så nu gör vi verkligen allt vi kan för att hjälpa honom bli bättre. 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Frida

Usch, stackars liten! Inte lätt att inte kunna säga till att man har ont i magen. Hoppas verkligen att det ordnar sig nu och att magen håller sig bra på honom!! Förstår att det är tungt för dig.

Svar: Ja det hoppas vi med, det är väldigt svårt att se honom kämpa så mycket :/
MissJeni - mamma till Lucas ♥

2013-08-03 @ 21:18:07
URL: http://blogg.fotografia.se
Postat av: Matilda Wik - fotograf i Norrköping

Fy då, stackars liten! Hoppas det går bättre för er nu!

2013-08-03 @ 23:08:37
URL: http://www.mwfotografi.se/blogg
Postat av: Sara | Ung, nybliven mamma

Har du/ni provat pysventil? Det kör jag med när jag misstänker att Malva är hård i magen. Det finns att köpa på nästan alla apotek! Rekommenderar det starkt.
Lactulos gjorde Malva jätte gasig. Min mamma jobbar på barnakuten ochctipsade om Minifom droppar som vi även kör!

Hoppas att det blir bättre snart!
Kram

Svar: Han får minifom också men det hjälpte inte.
MissJeni - mamma till Lucas ♥

2013-08-04 @ 01:08:49
URL: http://ssallie.se
Postat av: Malin

När mina barn var små fick de också ersättning. De blev också hårda i magen ibland och när jag började märka det blandade jag i en-två teskedar mes-smör i tillägget vilket gör att bajset blir bättre, eller hur man säger. Det är ett gammalt trick som min mamma använde när jag var liten. Det funkade kanon dock inget de lär ut på BVC pga att det innehåller lite salt och socker. Mina ungar är pigga och friska och det funkade kanon. Ett litet tips :) Hoppas att det blir bättre med Lucas lille mage! Det är fruktansvärt att behöva se sina barn lida.

Svar: Tack för tipset :)
MissJeni - mamma till Lucas ♥

2013-08-04 @ 11:19:18
URL: http://malinlorentzon.se
Postat av: Nathalie

Min son hade exakt på samma vis och det bästa som finns mot trög mage/förstoppning är bifidusersättning som du köper på apoteket (fråga efter det) Blanda någin skopa i den vanliga ersättningen eller en hel flaska ren Bifidus om det behövs. Fungerar så underbart bra. Absolut värt att testa. Våran son slapp all förstoppning efter vi upptäckte den ersättningen.

Svar: ska absolut kolla upp det, nu får han helt mjölkfri ersättning.
MissJeni - mamma till Lucas ♥

2013-08-06 @ 14:19:54
URL: http://nathssfoto.blogg.se
Postat av: Fotograf Laila Villebeck

Usch vad hemskt! Vi har varit inne på barnakuten 2 gånger med Oliver också pga förstoppning och det är verkligen inte roligt! Han är nu över 3 år och får fortfarande laktulos :( Vi har dock kunnat gå ner från en dos på 25 ml/dag till 7.5 ml/dag. Oliver är allergisk mot ägg.
Det är jättevanligt med förstoppning hos bebisar med allergier! Och av flaska har jag hört att de ofta kan bli tröga. Håller tummarna för er nu att laktulos och mjölkfritt på flaska hjälper honom och att ni inte behöver åka in igen!!! ♥

Svar: Fast ingen av oss i familjen är allergisk mot något och förstoppad kan dom ju bli bara av att deras mage inte har hunnit komma igång ordentligt. Det är ju svårare för dom att smälta ersättning än bröstmjölk och med tanke på att han fick det redan på BB så är det egentligen inte konstigt att han blev förstoppad. Men ja, vi hoppas att det hjälper med laktulos, vi har även pysventiler som kan ge omedelbar hjälp om det skulle behövas så vi slipper åka in till barnakuten igen.
Vad trist att din son fortfarande har problem :/ kram!
MissJeni - mamma till Lucas ♥

2013-08-09 @ 15:34:14
URL: http://lailavillebeck.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: