Välkommen vecka 30

Barnet:
Nu växer fostret mycket och kommer att öka med ungefär 200 gram i veckan fram till förlossningen. Just nu kan fostret väga runt 1600gram och är ungefär 41 centimeter långt.

Fostret har så gott om plats att det kan vända sig och växla mellan att ligga med stjärten eller huvudet nedåt. Först om några veckor behöver det lägga sig tillrätta med huvudet nedåt.

Egna tankar om förgående vecka:
Jag kommer på mig själv med att titta i spegeln och tänka "shit vad magen är stor." Men jag har mycket energi och tycker själv att mitt temperament är betydligt lugnare än förut. Förutom att man är lite långsam, klumpig, osmidig och är varmare än vad jag brukar vara så mår jag riktigt bra. Det känns så skönt! Snart är det dags att boka in min egna gravidfotografering och den ser jag fram emot!

Återkommande kommentar från omgivningen: "har ni kommit på något namn?"

(Bilden är tagen genom kamerans display, då jag inte har möjlighet att redigera bilder här i Sundsvall, men bättre än ingen veckobild alls)



Kommentarer
Postat av: jessicaelvira

men åh! Jag vill fota dina gravidbilder! Även om någon annan gör det får väl jag också? ^^

Svar: klart du fåååår :)
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-04-16 @ 19:24:15
URL: http://jessicaelvira.wordpress.com
Postat av: E M E L I E

åhh blir så glad av sånna bilder!
kram:)

Svar: vad roligt att höra :)
MissJeni - med en lillskrutt i magen ♥

2013-04-19 @ 19:38:55
URL: http://emelieroberg.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: