Mamiya 645 afd

Den första systemkameran jag fick hålla i min hand var en Canon Eos 300D. Jag minns hur fascinerad jag var redan från början och blev helt såld på alla möjligheter man kunde göra och se resultatet direkt. Men även om vårt samhälle har blivit digitaliserat idag så har jag alltid haft i bakhuvudet att om jag kan fota analogt någon dag, så ska jag göra det. 
 
Den dagen är här. Idag hämtade jag ut ett paket på posten. Ett paket som innehöll en Mamiya 645 afd med tillhörande 80mm 2,8 objektiv och bakstycke. Det är en analog mellanformatskamera.
 
My life is complete. Och hon heter Maya. 
 


Kommentarer
Postat av: Jtw foto & design

Nu har du allt hittat en klassiker, ser framemot bildresultat :)

Svar: Tack! Det kommer garanterat komma upp bildresultat! :)
MissJeni

2012-08-06 @ 16:37:27
URL: http://www.jtw.se
Postat av: Therese Winberg

ÅÅÅ vad spännande! Sedan polaroiden på vårt bröllop har jag blivit helt besatt av analoga kameror. Du får berätta AAALLT om den när du kommer ner till stockholm :)

Svar: Jag kan ta med den till Stockholm så får du känna lite på den :D Den är sååå fin, inväntar film som beställdes idag men sen blir det fota av :D
MissJeni

2012-08-06 @ 16:48:51
URL: http://www.ekbloma.se
Postat av: Fotograf Erika Hallman

Vad roligt! Det är så kul att fota analogt, mer känsla på något sätt. Fin var den dessutom :)

2012-08-09 @ 13:09:33
URL: http://erikahallman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: