Lev i nuet - minns för alltid

Mitt motto. Vart jag än går har jag alltid de orden i huvudet "lev i nuet - minns för alltid". Ibland blir det en påminnelse till mig själv att faktiskt stanna upp och se vad jag har runtomkring mig. Att njuta av stunder som så snabbt flyger förbi. Vardagsrutiner som snabbt gör att man glömmer bort att leva. Att bara vara.

Det är därför jag har med mig kameran överallt. För att kunna minnas också. Jag behöver inte oroa mig att glömma. Jag behöver inte oroa mig att missa något. Jag kan njuta av alla ögonblick och vet att dom alltid kommer finnas kvar. Men nu har jag även ett halsband från Alti som ger mig en påminnelse. Ett fotavtryck av Charlies tass hänger runt min hals och bär upp texten. För om det är någon som lever i nuet så är det hundar. Vi borde lära oss mer av dom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: