Fokus på framtiden - Ungdomsprojekt

Jag har tidigare berättat att jag sitter i styrelsen för ett projekt som handlar om arbetslösa ungdomar. Hela projektet går ut på att ge ungdomarna mer självförtroende, praktikplats, utforma cv och personligt brev, peppa, ge stöd och självklart är målet att dem ska få jobb. Det är spännande att se hur projektet går framåt och jag är glad över att få vara en del av det.

Idag fick jag träffa några av ungdomarna själv. Då jag var där för att prata om hur det är att vara egen företagare. Det var väldigt kul att få berätta om mina egna erfarenheter, hur jag tar mig framåt och samtidigt få lyssna på dem själva. Vad deras drömmar är och hur dem vill göra för att ta sig dit. Tiden flög iväg och jag gick därifrån med ett leende på läpparna. Att prata inför ungdomar är något jag gärna gör igen. Jag hejjar på alla som vågar starta eget. Våga följa era drömmar! Ni kommer att lyckas!
Foto: Josefine Ellström
Bild: Jag under en bröllopsfotografering.


Kommentarer
Postat av: Sica

Du bara fortsätter att göra mig stolt som en tupp!

2011-09-20 @ 08:56:04
URL: http://sicastyle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: