Läsarfråga - Redigeringsprogram

mathilda frågar:

Vad använder du för objektiv för dessa bilder? Berätta gärna vilken redigeringsprogram du använder :D tacksam för svar!


Jennie svarar: Jag använde mig av min Canon 5D + Canon EF 70-200 2,8L USM. Angående redigering så är jag en riktig photoshop nörd och har i dagsläget Photoshop CS5. Jag har lärt mig photoshop från början och det har därför varit svårt att gå över till något annat. Men när lightroom 3 kom ut så var det så många fotografer som lovordade programmet så jag var tvungen att testa. Idag använder jag lightroom till 95% av redigeringen. I photoshop gör jag endast små justeringar, kanske lägger på någon action eller liknande.


Men jag är inte redo att släppa Photoshop helt ännu. Det är fortfarande ett starkt redigeringsverktyg och jag arbetar gärna med båda programmen för bästa resultat.



Printscreen från Lightroom 3 från plåtningen med Matilda.




Printscreen från Photoshop CS5





Kommentarer
Postat av: PhotographyOliviaOlsson

Jaa lightroom är grymt!

2011-05-01 @ 12:04:16
URL: http://oliviasphotolife.blogg.se/
Postat av: Maria - fashionstars ☆

jag har också funderat på att testa lightroom :)

2011-05-01 @ 13:43:29
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Jen Fotografi - Fotograf i Västervik

Jag älskar Lightroom, kör som du bara småfix i PS.

2011-05-02 @ 00:32:36
URL: http://jenfotografi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: