Läsarfråga - Bröllopsklädsel

När jag gick igenom alla bilder från gårdagen så såg jag den här bilden på mig som Josefine förmodligen tagit när hon höll i min reservkamera. Jag får ofta frågor om klädval när man fotar bröllop. Personligen tror jag att alla har ett sunt förnuft att kunna avgöra själv vad som passar. Slitna jeans med hål i, huvtröjjor, klackskor, kortkort och urringat går givetvis bort. Man ska vara representabel. Tänk på att du representerar ditt företag, samt att det är en högtidsdag. Under vigseln ska du även vara på plats utan att synas/höras.

Hel och ren funkar alltid. Jag själv har på mig ett par kostymbyxor, dom är lätta att röra sig i, ett neutralt linne/tröja samt en kavaj eller när det är lite kyligare som igår, en jacka i neutral färg. På fötterna har jag faktiskt sneakers. Även om det inte är det snyggaste till kostymbyxor så är det otroligt bekväma. Går man en hel dag och bär på tung utrustning så sliter det på rygg och fötter. Ett par bekväma skor hjälper att minska den smärtan otroligt mycket. Det vinner jag och min kropp på i längden eftersom jag planerar att jobba med bröllopsfotografering lång tid framöver :)

Men. Såhär såg jag alltså ut igår.
Foto: Josefine Ellström

Sen vet jag många fotografer som har på sig klänning, kjol, ballerinaskor, svarta stuprörsjeans, skjortor och så vidare. Så det är upp till var och en att bestämma hur man vill representera sig själv. Men att gå efter hel och ren, då kan man inte misslyckas.


Kommentarer
Postat av: dorion

dags att fixa håret? ;)

2011-05-29 @ 21:23:44
URL: http://dardesign.se/blogg
Postat av: Sica

Du är jättefin! Gillar jackan mycket! Alla plus från mig!

2011-05-30 @ 08:46:54
URL: http://sicastyle.se
Postat av: robin hood

Härliga bilder! vad har du för kamera? :)

2011-05-31 @ 12:45:41
URL: http://robinhoods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: