Svensk midsommarafton

Midsommarafton.

Vi klär upp oss i fina sommarklänningar, killarna tar på sig skjortan, vi äter jordgubbar, grillar, spelar kubb, knyter midsommarkrans, dansar runt midsommarstången och plockar 7 blommor för att lägga under kudden. Traditioner. Svenska traditioner hänger med år efter år. Något som inte heller sviker är midsommar vädret. Sommarregn. Det har vi här i Sundsvall idag, medan jag sitter i en sommarklänning, väntar på att min karl ska komma hem så vi kan äta grillat och jordgubbar till efterrätt så faller regnet ner utanför. Sånt där mjukt regn ni vet? Som gör att man faktiskt kan vara ute utan att bli dyngsur hur mycket det är regnar. Sånt där sommarregn.

2007 firade jag midsommar i Gävle och det är faktiskt senaste gången som vi slapp regnet, vad jag kan minnas. Det är jag som är den där blonda tjejen i svart klänning.
Egentligen ville jag bara önska er en trevlig midsommar, oavsett traditioner och regn.


Kommentarer
Postat av: Maria

Nej det tycker jag inte, men däremot har vissa av mina klackar plötsligt blivit för trånga :p

2011-06-24 @ 19:39:27
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Mami

Kan vara fint med sommarregn............... men på Dalarö skinar solen och vi har nyss gått in efter en härlig grillmiddag vid husvagnen. Jordgubbar till desert förstås. Kom till Dalarö så får ni sol och sommarkänsla.



Glad midsommar



Kram Mami

2011-06-24 @ 21:26:39
Postat av: Linnéa

Superfin blogg du har <3

2011-06-24 @ 21:57:12
URL: http://linnealiebig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: